Neuvěřitelně hloupé poznámky Jana Čulíka a jeho cenzura v BL
Vazeny pane Culiku,
nemohl byste si odpustit nektere neuveritelne hloupe poznamky na konci
clanku, ktere maji hlavu a patu (ty clanky), ale po vasi pridane poznamce se
ctenari zvedne zaludek.
Silne pripominate pana mluvciho p.p. V.H. verneho
Spacka.
Jeho hloupost jiz byla zminena ve Vasem ctenem casopise.
Zkuste
nebyt nejchytrejsi ze vsech.
Chtel jsem vam napsat na anketu o vrazdeni v Jugoslavii, ale nejen zpusob
kladeni otazek, ale i predstava Vasich poznamek me odradila.
Drzost s jakou
jste odpovedel na reakci pravoslavne cirkve byla udivujici.
Kdo je Ms. Dana Cihelkova na GS ACR?
Uklizecka, obcanska pracovnice, nacelnice skladu, velitelka zenske cety nebo
snad valecna manzelka nektereho z vyssich dustojniku povysena do hodnosti?
To byl tedy argument !!! - prectete si jeji clanek, tam je vse vysvetleno a
ani sluvko omluvy z vasi strany za neseriozni informaci?
Jste pomerne mlady clovek a mohl jste tak maximalne zazit valku o Malviny
(nebo snad Falklandy?).
Zrejme plati pravidlo, ze kazda generace si chce
zazit svoji valku. Udajne zoceluje muze. Budiz vam tedy doprana, pripadne
vasim detem.
(Moje predky zabily americke bomby hozene omylem na ctvrt
rodinnych domku. Bylo poledne, bezmracne pocasi a na brnenskou zbrojovku
vzdalenou dva kilometry nepadla ani jedna.)
Tento konflikt, ktery tak
vehementne podporujete neskonci. Britove si take pestovali Hitlera pro jeho
Drank nach Osten. Nakonec meli stesti. Pri pristi valce jihu proti severu
jej mit nemusi. To az se chude, prevazne islamske zeme sjednoti (Rusko take
byval kolos na hlinenych nohou, ne?)
Srdecne zdravi
Ing. Petr Sedlacek, soukromnik, Brno-Bystrc, CR.
P.S.
BTW. KOncentracni tabory nevymyslel HITLER ANI sTALIN, ALE BRITOVE V BURSKE
VALCE, KDE INTERNOVALI ZENY A DETi (zmackl jsem omylem CAPsLock) a vrazdili
je rozdrcenym sklem v potrave.
Napoleon prinesl svobodu Spanelum, kde vladla inkvizice, ale ti o ni z jeho
rukou nestali. Proti partyzanum nasel jedinou taktiku vypalovani vesnic a
vrazdeni rukojmi. (Je regulerni zastrelit rukojmi ve valce?) Tam zacla jeho
porazka. Ucte se z dejin.
(Kontrolni otazka? Byl Napoleon valecny zlocinec,
nebo genialni siritel idei obcanske spolecnosti? Jak ovsem jinak nez mecem.
Prohral tri bitvy (nekdy se uvadi 4) a presto ho Britove otravili arsenem.
Zajimaji Vas take dejiny Irska? Tam nebyla genocida? Po dvoustech letech to
neskoncilo.
JInak hodnotim kladne, ze uverejnujete i opacne clanky, nez odpovida vasemu
jestrabimu presvedceni, ale podle ohlasu na jinych mistech internetu, delate
take predbeznou cenzuru. Jsou to ale vase noviny, je to vase pravo, nechapu
vsak proc se strefujete do druhych, co delaji totez v opacnem gardu.
P.S.S. V priloze vam posilam clanek z NP k ceskemu rasizmu na Morave. To
misto dobre znam (je v podchodu u hlavniho nadrazi) a lze se mu jen obtizne
vyhnout. Ale pokud se nebranite, jste jen okraden ne zbit.
22.05.1999
Zkušenosti Kanaďanů s Romy mohou být různé
K otázce soužití se vrací Lubomír Koutný.
Zaslal Petr Sedláček.
Po listopadu 89 se u nás objevili první američtí lektoři angličtiny. Toho opravdu prvního, co učil v Královopolské strojírně - mladého hocha zajímaly hlavně slečny, basket a dobré pití. Měl již jisté zkušenosti s Romy a nepokrytě říkal, že před skinem si peněženku chránit nemusí.
Pak ho vystřídal starší seriozní Mr. Webster z Kandy. Jeho výuka spočívala v DIPHONS. Měl svoji metodu výuky a tvrdil, že umíte li správně přečíst dvojhlásky, pak musíte také správně přečíst i pro vás nový anglický text. On tomu věřil a nás to tak učil. Již první hodinu nám vysvětlil, že k nám do Československa ho posílá kanadská organizace EDUCATION FOR DEMOCRACY. Také jsme se dozvěděli, že my Češi jsme rasisté, že špatně zacházíme s romskou menšinou a nemáme dobrý vztah k Němcům.
Mr. Webster byl gentleman vybraného chování (moji kolegové tvrdili, že je potomkem známého britského šlechtického rodu), vysoký asi 190 cm a vážící hodně přes 100kg. Byl nadšeným obdivovatelem folklóru a proto jsme jej zavezli do Vlčnova na Jízdu králů. Jeho nadšení neznalo mezí, asi také proto si u nás prodloužil pobyt o další rok. To neměl dělat.
Co čert nechtěl, jedno odpoledne šel svou oblíbenou trasu z Náměstí Svobody po České a tam mu cestu přehradila skupina Romů, bavících se svým svérázným způsobem. Našinec má své zkušenosti a raději je z dálky obejde. Mr. Webster vědom si svého poslání a kdo jej vyslal, promluvil k tomuto etniku anglicky něco v tom smyslu, že by se měli chovat slušně a nedělat si ostudu. Bohužel našel se jeden z Romů, co uměl trochu anglicky a tak se milí naši snědí spoluobčané s Mr. Webstrem pustili do diskuse. Jim nestačilo, že ho ošklivě ztloukli, ale když padl na zem tak do něj kopali a zlomili mu nějaké žebro. Mr. Webster z Kandy vyslaný organizací EDUCATION FOR DEMOCRACY to bral jako nedorozumění, asi dobře nerozuměli jeho angličtině.
Za rok si Mr. Webster pozval na Jízdu Králů pozval svou stařičkou maminku. Oba byli nadšeni z krásného přijetí u nových přátel na Slovácku. Den na to Mr. Webster prováděl maminku Brnem a prakticky na stejném místě potkal opět skupinu Romů, dělajících tam hrozný binec. Maminka se ptala, co je to proboha za lidi a proč je někdo neumravní ? Mr. Webster vědom si svého poslání, své výšky a váhy hodně přes metrák, avšak nepoučen předchozí zkušeností, vyšel mamince vztříc a velmi slušně Romy požádal, aby se uklidnili a nechali ho s maminkou projít. Výsledek na sebe nedal dlouho čekat. Mr. Webster byl před očima své maminky hrozným způsobem zmlácen a opět na zemi dokopán. Mimo nalomená žebra také přišel o nějaké zuby.
Až tato zkušenost a naléhání maminky ho přinutily změnit svůj názor. Na naší poslední společné lekci angličtiny přišel plný hrozných modřin v obličeji. Oznámil, že druhý den odlétá zpět do Kanady. Poslední lekce měla zcela nový program : "Země, národnosti a jazyky". Po té, co jsme si objasnili čtyři oficiální jazyky, kterými se mluví ve Švýcarsku a že v Nizozemí je DUTCH, tak on sám zřejmě netrpělivý přešel na problém Československa. Vyvolal mne a ptal se, co u nás žijí za lidé a jakými jazyky mluví. Řekl jsem tedy, že u nás žijí Češi a Moravané mluvící česky, Slováci, mluvíci slovensky, Romové.... Nenechal mne domluvit. Resolutně prohlásil: "Pamatujte si, že v Československu žijí pouze dva národy Češi a Slováci. Ostatní to nejsou lidi, to jsou prasata. Sám jsem si to musel prožít, abych to pochopil !"
Inu Mr. Webster z Kandy vyslaný organizací EDUCATION FOR DEMOCRACY má také právo změnit svůj názor, zvláště, když ty argumenty byly tak pádné.
Teleologické zdůvodnění mých postojů
Nebudu psat o Kosovu, pouze se zastavim u jednoho citatu ze state Jiriho
Jirovce:
"Pravda je obvykle nerozlisitelna od dobre secvicene lzi..."
Neco podobneho uz tusil asi pred 2000 lety Pilat Pontsky.
Idealy, na kterych je postaveno souziti lidi (a ktere jsou tresti teto
"pravdy"), spocivaji v ucte k zakonum.
Tyto zakony jsou zakotveny v ustave a ta zase v dlouholetem pocitu lids-
tva, ze existuje neco, co je nadrazeno kazdodennimu pachteni a ruznym teo-
riim o tom, ze hlavnim nasim poslanim je "mit se dobre" (k cemuz ma slou-
zit i zakon) a ze naopak je to zakon, ktery je nejvyssi hodnotou. Tento
pocit se artikuloval v ruznych nabozenstvich.
Myslim si proto, ze teze o tom, ze zakon ma pouze prakticky vyznam pro
zachovani soudrznosti spolecenstvi umoznujiciho lidskym bytostem prezit,
nevystihuje presne skutecnost. Proto se v nasem zivote se vyskytuje prvek
zdanlive iracionality, ktera nas nuti, abychom prilis nepopravali sluchu
recem o tom "ze ucel sveti prostredky" a ze tento ucel tkvi hlavne v osob-
nim blahobytu, popr. ze "pravda" je pouhym politickym sloganem , jakkoliv
se jim zda nase kazdodenni zkusenost nasvedcovat.
V minulem stoleti byl jeden cas ve floru mechanicky materialismus, ktery
vyslovil myslenku, ze veskere deni ve vesmiru a tedy i ve spolecnosti, se
v principu da predpovedet z pohybu atomu; staci k tomu "jen" znat jejich
polohy a rychlosti v libovolnem okamziku.
Tento nazor, inspirovany moznostmi difrencialniho poctu, byl casem odmitnut,
avsak ja mam dojem, ze neco z nej prezilo i do dnesnich dnu. Stale casteji
slycham nazory, ze jsme pouhou slepou hrickou "trznich sil", ruznych ekono-
mickych a politickych tlaku, apod. a ze nase teze o dobru nemuzeme myslet
vazne (cemuz bohuzel nasvedcuje i to, ze se casto prokaze, ze jde jen o pou-
he pozy).
Tento novy materialismus ma krajne destruktivni ucinek, ponevadz ironicky
zpochybnuje vsechny idealy, na nichz je postaveno svetove spolecenstvi a
ktere taky citime v hlubine svych bytosti (aniz to umime vyslovit) a neve-
domky dela paralelu mezi lidskou obci a pouhou smeckou vlku.
Vysledek je pak nabiledni: napred prestaneme vyznavat zakon vnitrne a pozde-
ji nepokryte, coz bude mit nedozirne nasledky.
Pocit z toho vseho je znacne sklicujici. Vesmir jsou pouze nahloucene kameny
zaneradena slizem zivota, nevladne mu nikdo, v nejlepsim pripade "Vesmirny
Idiot", ktery nastoupil do uprazdneneho trunu "Nejvyssiho vsevedouciho a
vsemohouciho", ktereho jsme odvolali z duvodu nekompetentnosti (Alan Watts).
Dulezite je hlavne "byt uspesnym", vsechno ostatni, vcetne ziv. prostredi,
je druhorade.
Musime proto byt za kazdou cenu "rozumni", protoze jasny usudek je nutnou
podminkou "uspechu". (Pisu uvozovky, ponevadz tato slova stale mene chapu.)
Nas kralovsky rozum nas prece presvedcil o tom, ze zadny Buh neni a ze tudiz
nam nic neprekazi v ceste za stestim.
Myslim si, ze odtud prameni trpky citat uvedeny na zacatku. Avsak svet neni
tak zly, jak jsme si vyspekulovali. Pouze jsme na okamzik uverili tomu, ze
jsme obrazne receno totozni se svym stinem a vyhlasili to za nezpochybni-
telnou vec.
Nejsme tedy tak chytri, jak se sami sobe zdame a uz vubec ne si ve vsech
pripadech pociname rozumne. Pricinenim nasich genialnich mozku se ze sveta
muze stat neobyvatelne misto, ve kterem se bude libit pouze krysam a jester-
kam (pripadne ani tem ne).
Na zaver:
Neni vubec nutne, abychom to ve svete "nekam dotahnuli". Staci, kdyz se
"jen" umime radovat ze zivota. Kdo Boha hleda, tak ho nenalezne; pouze ti,
kteri se umi radovat ze slunce, v nem ziji.