Britské listy


středa 4. dubna

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Grébovka:
  • Tisková konference Prahy 2: Pronájem Grébovky Američanům podporuje i prezident Havel (Tomáš Pecina)
  • Smlouva na pronájem Grébovky: Je to hloupost nebo záměr? (Jiří Jírovec)
  • Ferdinand a Grébovka: Co kdyby se čeští právníci naučili psát pořádně smlouvy (Jiří Jírovec)
  • Ještě jednou Grébovka (Ferdinand)
  • Američtí spojenci z kanadského pohledu (Miloš Kaláb) Portrét:
  • Lidé, kteří ovlivňují dnešní svět: Ekonom Amartya Sen (Guardian) Úřad na ochranu osobních údajů:
  • Vážné výhrady k zákonu o sčítání lidu, domů a bytů (Ladislav Hejlík, Bulletin ÚOOÚ) Česká společnost: Pěkně nás ohnuli
  • Obecněji: Proč jsou kandidáti do Rady ČT tak chabí (Vladimír Myslík) Reakce:
  • Odpověď Julianě: Netoleruji lži (Jaroslav Sever) Reakce:
  • Podporuji protesty proti pokusům zakázat interrupci (Jaroslav Sever) Reakce:
  • Američané netráví většinu času stěžováním si - ale služby bývají dost dobré (Alexandra Straus) Báseň o Čtyřkoalici:
  • Nové tváře? (Václav Pinkava) Oznámení:
  • Kulturní akce k Mezinárodnímu dni Romů (Athinganoi)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Američané netráví většinu času stěžováním si - ale služby bývají dost dobré

    Alexandra Straus

    Američani netráví VĚTŠINU času tím, že si stěžují, ... to by byl neefektivní způsob - už takhle máme času málo ....

    Nicméně jsem si ten čas udělala pro reakci na trochu hořký článek : "Nepřístojné chování britských a amerických bank - týká se to i ČR" .... ve druhem odstavci, ve druhé větě včerejsiho (29. března 2001) článku v BListech, bylo že:

    ... Němci a Američané tráví většinu času tím, že si stěžují ......

    Ale na druhé straně - ano, Američané si stěžují: okamžitě, důrazně a nedají pokoj, dokud nedosáhnou výsledku, když cena nedpovídá službě, výrobku atd... předem stanovené.

    Stále vládne zde v Americe, (a jak se zdá, na rozdíl už i od ostatní západní Evropy) - staré dobré pořekadlo, "Náš zákazník, náš pán."

    Je to vše způsobeno

    - A: Konkurencí - "Dnes nejsem spokojen, nejenže si stěžuju, ale příště půjdu nakoupit jinam a ještě o téhle špatné zkušenosti řeknu pár známým."

    - B: A také tím, že si lidi váží svých tvrdě vydělaných peněz - nakonec, dolary i když poklesly, mají stále svou vysokou hodnotu.

    Výměnný obchod je založený na sebevědomí, úctě a důvěře - nejenom ve výměně papirových peněz, ale v poslední době se to projevuje s úvěrovými kartami -

    - jednotlivec platí penězi, které úvěrová společnost ještě neviděla,

    - platí za zboží, které ještě neobdržel

    - a podnik, od kterého kupuje, mu posílá zboží v důvěře, ze zaplaceno dostane.

    (... Samozřejmě nic není zadarmo - úroky na úvěrových kartách jsou součastí pohodlí, že nemusíš nosit papirové peníze. )

    Důvěra a spokojenost je podmínkou opakovaného obchodu, stěžování si na špatně provedenou službu je jedna ze důležitých zpětných vazeb.

    Slušnost či neslušnost při stěžování je potom volbou jednotlivce. ..... Většinou se víc vyřídí slušnou cestou.

    Praktický příklad ?

    Už léta nakupuju v zasílacím katalogovém obchodě "Chadwick of Boston" - dobré ceny, dobré zboží.

    Předloni v zimě jsem objednala zimní kabát. Když byl (poštou) doručen, tak barva byla jiná než v katalogu.

    V každé krabici je papírový dokument se zpáteční adresou, seznam důvodů k vrácení, stačí vyplnit a poslat zpět.

    Behěm 2 týdnů peníze byly z úvěrové karty účtovány zpět k nám. Ani stěžovat jsem si nemusela.

    Další? Na internetové dražbě eBay (na této dražbě se věci prodávají "v takovém stavu, v jakém jsou", - ale během prvních sedmi dnů se můžou reklamovat) - jsme zakoupili součastky do počítače (pevný disk) - byly to čtyři kusy, skvělá cena.

    Tři dobré, jeden nefungoval. Zavolala jsem podniku, co to prodával.

    Příslušný zaměstnanec se omluvil (a několikrát), řekl, že to není žádný problém.

    Dal mi "Zpáteční Návratné Číslo" co se má dát na krabici, ověřila jsem si adresu, poslali jsme to. Dnes mi volal, ze baliček dostali. A že nový disk před posláním zkontrolují, a ještě jednou se omluvil.

    Další?

    Po nákupu v potravinovém samoobslužném velkoobchodě Jewel vždy kontroluju natištený lístek z pokladny s jednotlivými položkami.

    Několikrat se stalo, že - když zboží bylo momentálně zlevněné - levnější cena nebyla účtována. Hned jsem šla k pokladně, tam to ověřili.

    Nejen, že jsem dostala rozdíl zpět, ALE v tomto obchodě mají zásadu, že když cena na účtu je vyšší než cena inzerovaná na regále, ZÁKAZNÍK dostane CELOU částku zpět !!! Bez handrkování a ještě se pokladní omluví. ( Zde doslova platí - líná huba - holé neštestí.)

    A KDE si myslíte, že nakupujeme posledních několik let všechny potraviny ???

    V Jewel -

    ...... - spokojený zakazník - opakovaný obchod.....

    Poznámka JČ: Britský supermarket s potravinami Safeway má také politiku, že jestliže je zákazník s nějakým výrobkem nespokojen, zboží je mu vyměněno a zároveň dostane plnou jeho cenu zpět. (tzv. "double quarantee, dvojitá záruka). - Z útraty na úvěrových kartách se neplatí žádné úroky, pokud útratu zaplatíte, než přijde první výpis, tj. cca do 4 týdnů.


    Britské listy

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|