pátek 19. prosince

O B S A H

Česká politika, ekonomika a společnost:

  • Josef Tošovský - skvělý bankovní odborník?
  • Vláda "povolila" podniku Škoda-VW snížit základní jmění o obrovskou částku 500 miliónů marek - je to dotace zadními vrátky?
  • Vezmete-li si z dětského domova do rodiny dítě bez trvalého pobytu v ČR, úřady vám seberou sociální podporu: Desítky případů (Rozhovor s ředitelkou Fondu ohrožených dětí Marií Vodičkovou) Média:
  • Cenzura v TV Nova (Jan Lipšanský)
  • Zakažte reklamní bannery v televizi? (Jan Lipšanský)
  • Zaměstnavatel pozná, co dělají v práci zaměstnanci na internetu Reakce:
  • Listy pana Čulíka nyní oslavují dobu Komunismu (Vojtěch Kment)
  • Otevřenost (Jan Čulík)
  • O malých tupých jistotách (Jiří Jírovec) Životopis:
  • Kdo je Jiří Jírovec



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Významná zpráva, které si nikdo nevšiml a kterou nikdo neanalyzoval

    PRAHA 17.prosince (ČTK) - Na státním zámku v Kolodějích se dnes uskutečnila schůze vlády ČR, kterou řídil její předseda Václav Klaus.

    (...) Kabinet souhlasil se snížením vlastního jmění mladoboleslavské automobilky Škoda, a to v rozsahu zhruba 500 miliónů marek. Podle úřadujícího premiéra bylo o snížení rozhodnuto na základě ujištění německého vlastníka, společnosti Volkswagen, o následných investicích do automobilky v průběhu pěti let. "Tyto investice by se měly pohybovat řádově okolo dvou až 2,5 miiliardy marek," uvedl Klaus.

    Co je na tom zajímavé?

    Proč bylo toto opatření propašováno na poslední zasedání odstupující české vlády? Je možné se domnívat, že by ho nastupující Tošovský neschválil?

    Co to znamená, že vláda "rozhodla o snížení jmění podniku Škoda-Volkswagen o 500 miliónů marek", což je mimochodem čtvrtina odhadu původní hodnoty Škodovky (začátkem devadesátých let Škodovku ohodnotila poradenska firma Price Waterhouse na 2 miliardy marek, ale česká vláda automobilku odevzdala Volkswagenu jen asi za  desetinu této hodnoty, za příslib rozsáhlých investic, ve výši cca 8 miliard marek, který však Volkswagen nesplnil.)

    Je to daňový odpis? Pokud ano, proč mají čeští daňoví poplatníci dotovat automobilku Volkswagen? Nemělo by se o tom v ČR podrobněji hovořit?

    Klaus uvedl, že jmění Škodovky bylo sníženo na základě "ujištění" německého vlastníka, že VW bude do české automobilky investovat cca 2,5 miliardy marek.

    "Ujištění" je pozoruhodný právnický termín. Jakými zárukami je podloženo toto "ujištění"? Vzhledem k tomu, že původní investiční přísliv Volkswagen vůbec nesplnil.

    Zpráva ČTK uvádí, že vláda "rozhodla" o snížení jmění.

    Jenže Volkswagen je většinovým vlastníkem automobilky Škoda. Smlouva o získání Škodovky od české vlády zůstává kupodivu nadále tajná. (Nikomu to nevadí.)

    Většinový vlastník podniku se snad nemusí dožadovat české vlády o svolení, na jakou hodnotu snížit či zvýšit jmění podniku.

    Pokud jde o státní dotaci České republiky podniku Volkswagen, měli by o tom daňoví poplatníci v ČR pořádně vědět. Proč musí česká vláda dotovat Volkswagen?

    Čeští novináři se zřejmě stali obětí docela primitivní propagandy Volkswagenu. Jak lehké je to je ohloupit. Celý týden vydávala PR firmy Volkswagen o Škodovce příznivé zprávy. Takže pak informace o snížení jmění škodovky o obrovskou částku 500 miliónů marek proběhla bez povšimnutí, aniž by ji kdokoliv analyzoval či vysvětlil, co to znamená.

    První, kdo to neudělal, a kdo má v té věci vinu, je Česká tisková kancelář. Za zprávu, jakou v té věci vydala, by měli být jejich redaktoři vyhozeni. Jenže v českých sdělovacích prostředcích vládne pohoda. (V jedné své zprávě na internetu má ČTK zřejmě dokonce překlep: prý ten investiční "příslib" Volkswagenu pro Škodovku je 2,5 miliónů, ne miliard, marek. )



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|