pondělí 13. prosince

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Soubor nejzajímavějších článků z poslední doby České školství:
  • Vadí nebo nevadí v českém školství učení příliš mnoha věcných dat? (čtenář, Štěpán Kotrba)
  • Diskutujeme o škole a vzdělanosti jako vzdělanci? (Ondřej Hausenblas) Ohlédnutí zpět: Česká republika v roce 1999:
  • Je hřištěm pro nezvládnuté zájmy soukromých podnikatelských a politických skupin? (Jan Čulík) Reakce:
  • Hnutí Duha lže (David Trunec) Fotbal:
  • Rozlosování mistrovství Evropy (Ivan Hoffman)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Vadí nebo nevadí v českém školství učení příliš mnoha věcných dat?

    Reakce na informaci, zveřejněnou v pátečních Britských listech:

  • Děti jsou v českých školách nuceny memorovat encyklopedické zbytečnosti, potvrzuje Ústav pro informace ve vzdělávání. Padesáti vysokoškolsky a padesáti středoškolsky vzdělaným lidem předložil otázky z učiva dětí na české základní škole ("Jaká dynastie vládla v Číně od 10. do 13. století?" - "Odkdy vznikala jihoapalačská průmyslová oblast?"). Děti se v českých školách učí mechanicky biflovat bez schopnosti logicky myslet a poznávat souvislosti, varuje Ústav.

    Z dopisu čtenáře:

    Videl jste dejepis pro 4. tridu: PhDr. Josef Harna, CSc. a kol.: Obrazy ze starsich ceskych dejin, vydalo nakladatelstvi Alter? Metodicky je to uplne nemozne, myslenkove autor vychazi z nazoru propagovanych v casopise "Stredni Evropa". (Napr. Svaty Vaclav udelal moudre rozhodnuti radeji Nemcum platit dane nez aby se jim vzeprel.) - A  po takovehle vychove nam pak budou statotvorni intelektualove vycitat, ze nejsme dost hrdi a neumime si sami vladnout.

    Vedet, kdy zacala vznikat apalacska prumyslova oblast, je s odpustenim blbost. Dulezite je vedet, kde si to najit. JČ.

    Reakce Štěpána Kotrby:

    Souhlas.

    Mohu tvrdit i to, že Slovensko je Slovinsko. A San Francisco je Svatý František.

    Stejne mi to Alta Vista vyhledá...Jenom musím vedet, kde je vypínac toho nejrychlejšího a nejchytrejšího pocítace.

    A nazývat se pritom ceským intelektuálem. :))

    Co nás odlišuje? Fakta. A jak je získáváme. Z casopisu Týden. (Reklamní spot v tv vysílání dnes vecer)

    Cert a Káča, Kozel a Kozel. Ve dvou se to lépe táhne...(Reklama na Velkopopovický Kozel)

    To je opravdu vytvárení "komplexního", apolitického a pritom tak obcanského pohledu na svet.


    Muj otec se ješte ucil latinsky, já už ne.

    Muj otec ješte mel rétoriku a krasopis, já už ne.

    Muj otec se ucil kreslit na základní i na strední škole podle prírody (kvetiny, koreny, krajinu, figuru), já ještě ano (ale už pouze na strední odborné škole) , moje dcery už ne.

    Studenti stredních "odborných" škol musí chodit na "soukromé" (rozumej placené) hodiny figurálního kreslení na státní vysokou školu...

    Já vím, kreslení není vzdelání. Notabene stací vedet, že nekdo ješte kreslit umí a koukat pritom na reklamy Eurotelu ci Pegase jako na "výtvarné" produkty dnešní doby.


    Eurotel. Více ze života... (reklamní spot v tv vysílání dnes vecer)
    Nezlepšujme školství, nezlepšujme kvalitu vzdelání, erodujme ho.

    Erodujme vzdelanost a budeme perfektne ovladatelnou spotrebitelskou kolonií globálního kapitálu.

    Místo Libuše budeme znát popevky z reklamy na RÁÁMUÚÚ, místo Shakespeara comicsy o Shakespearovi a "pera" Káji Saudka. Publikované v Lidových novinách.

    Erodujme i pozici ministra, kterému vadí nevzdelanost stredoškoláku a chce dát normu - státem garantovanou minimální úroven znalostí - a podle výsledku státních maturit hodnotit úroven škol.

    A podle kvality školy treba i platit nebo povolovat.

    Pak se ukáže, že rada soukromých (ale i státních) škol opravdu, ale opravdu "trh" se vzdeláním neuživí...


    Doporucuji tedy prostudovat napr. tyto VEREJNE PRÍSTUPNÉ odkazy

    http://www.msmt.cz/info/infokrit.htm

    http://www.10milionu.cz/rozcesti.html

    kde se zájemci mohou dozvedet, co opravdu CHCE DELAT ministerstvo se školstvím a vzdeláním v CR.

    Tato Výzva pro deset miliónu se ale nezrealizuje polovzdelanými populárními príspevky do neméne polovzdelaných a pritom populárních deníku za mediální koordinace neméne polovzdelaných editoru.

    Odborný diskurs se nevede nerízene.

    A odborná verejnost má možnost se vyjádrit k budoucnosti školství napr. zde mailto:10milionu@uiv.cz . A zde má možnost svuj príspevek napsat kdokoliv, kdo vládne internetem. A ten kdo nevládne, muže svuj názor poslat poštou.

    Ale nemá cenu kricet pod okny Strakovy akademie na dalšího ministra

    "Demisi, demisi" a mávat pritom vlajeckama pod laskavým dozorem paniucitelky.



  • |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|