Česká televize a e-mail pro poslance
Jistě si vzpomínáte, že před časem proběhla jakási kampaň, která se jmenovala
"E-mail pro poslance" nebo nějak podobně. Kdosi z poslanců nechal zřídit
další e-mailové adresy poslancům. Mimochodem, každý poslanec má
svůj email už od začátku volebního období, stačí se podívat na web Poslanecké sněmovny, takže tato iniciativa
byla vlastně z jedné poloviny (z té e-mailové)zbytečná.
Druhá polovina akce, ta propagandistická, měla dohru začátkem dubna ve
zpravodajství ČT (promiňte, ale už si nevzpomínám, jestli to bylo v Událostech nebo
až potom).
V rámci vyhodnocení akce vyšlo najevo zhruba to, že poslanci čtyřkoalice měli
100% podíl odpovězených e-mailů zaslaných jim v rámci této kampaně (řádově desítky
e-mailů), zatímco poslanci ostatních stran měli "response rate" 0%.
Odpusťte mi, pokud se přesné výsledky o nějaké to procento liší.
Takové výsledky ovšem už na první pohled zavánějí manipulací.
Náhoda tomu však chtěla, že v březnu jsem, aniž bych o této
podivné akci věděl, poslal e-mail s nějakým nepříliš moudrým návrhem jednomu
poslanci ODS. Samozřejmě, na jeho "standardní" adresu prijmeni@psp.cz.
Dotyčný poslanec mi asi během dvou týdnů odpověděl.
Nemusím vám asi vykládat, že tento poslanec byl jeden z těch, které moderátor ČT
jmenovitě zmínil jako notorického neodpovídače na e-maily.
Proto jsem sedl a o celé věci jsem napsal email do ČT. Na stránkách ČT jsem
nenašel emailovou adresu Událostí, proto jsem mail poslal na adresu jiného pořadu,
který se zabývá reportážemi.Viz seznam emailových adres
některých pořadů ČT.
Adresu jsem zvolil "správně", protože mi odpověděl Marek
Vítek, že se můj dopis sice netýká jeho pořadu, ale že ho předá na správné místo.
Nezmínil se sice komu, ale je to jedno, protože po emailu pana Vítka už mi z ČT
žádný email stejně nepřišel. Přiznám se, že jsem neměl chuť se po odpovědi
pídit, protože jsem i bez ní přesvědčen, že celá akce vznikla na zakázku
stran čtyřkoalice, které chtěly využít neinformovanosti voličů o Internetu (a
speciálně o fungování internetu v PS) ve svůj prospěch. Proč to ale veřejná
televize vysílá jako zprávy a ne jako placenou reklamu je, jak říkají cizinci,
"beyond me".
ČT je tedy na tom ve všech ohledech hůře než Poslanecká sněmovna. Jak v dostupnosti
kontaktních emailových adres na webu, tak v intenzitě neodpovídání na emaily.
Čtyřkoalice má nyní skvělou příležitost pomoci svým přátelům v ČT zavést
do kanceláře email a naučit je s ním pracovat...