Zjevné nepravdy Českého telecomu
Nemohu se srovnat s tvrzením pana
mluvčího Českého telecomu ohledně výpisu uskutečněných hovorů, že
Slozitost sluzby nespociva v ziskani dat a jejich zuctovani, ale
v jejich zpracovani do formy, kterou je mozne distribuovat 4 milionum
zakaznikum mesicne.
Sám se hromadným zpracováním dat zabývám a je mi jasné, že Telecom
ve svém ústředí, které vystavuje účty (každý měsíc ty 4 milióny) pro
zákazníky, k dispozici data z databáze hovorů mít musí.
Papír pro zákazníka umí také efektivně vytisknout a odeslat. V
případě tisku úplného výpisu by prostě jenom tisknul celé řádky (z nichž
nyní program pouze sumuje několik málo polí), možná na několik papírů místo
jednoho. No, nebude to tak úplně jednoduché, data nebudou na jednom místě,
budou se muset přenášet - ale kdo jiný než Telecom má pod palcem přenosové
linky?
Příčinu bych viděl jinde - bude li Telecom dávat podrobný výpis v
rámci základního poplatku, těžko někomu prodá doplňkovou službu s názvem
"Informace o ceně za automaticky uskutečněné hovory",
za níž požaduje nehoráznou cenu 294,- Kč za výpis.
Nedivme se, že se monopolista chová monopolisticky a nečekejme od
něj, že nám své chování zdůvodní. To nejspíš přijde řada na více či méně
zjevné nepravdy.