Klaus a jeho havárie
Ford Fiesta určitě není ideálně bezpečným vozem pro setkání s dobrodruhem, který nerespektuje, že se u nás jezdí vpravo. Navíc když hazrdér, předjíždějící kolonu automobilů, řídí robustní BMW. Z pohledu na havarované automobily bylo zřejmé, že centimetry rozhodovaly o životě řidiče Fiesty, který překážel na silnici politikovi spěchajícímu na předvolební míting.
Čelně se potkaly pouze blatníky. V BMW vystřelily airbagy, ve Fiestě nemělo co. Její lehce zraněný řidič byl odvezen do nemocnice, politika policisté dopravili na tiskovou konferenci.
Lze si přát, aby všechny dopravní nehody končily takto idylicky, když už k nim dojde, ale tato konkrétní asi byla hodně zbytečná. Politik totiž spěchal na míting do města, kde jeho strana v průzkumech s přehledem vede.
Ve chvíli, kdy jeho řidič bojoval s časem to ovšem politik nemusel vědět. Regionální preference Konsorcia ScaC a STEM pořízené exkluzivně pro Český rozhlas, Českou Televizi, Mladou frontu Dnes a iDnes byly zveřejněny až po havárii. Otázkou je zda ty výsledky po havárii stále platí. Veřejné mínění asi bude citlivě reagovat na to, jaké důsledky politik z celé události vyvodí. Nabízí se více možností.
Pokárat svého řidiče za riskantní jízdu, anebo ho naopak bránit poukazem na to, že měl rozsvícený modrý majáček. Politik pak může kontaktovat poškozeného řidiče a přispět mu na opravu, anebo se naopak vyhnout lacinému populistickému gestu a pro jiné zaneprázdnění ho ignorovat. Tyto možnosti přísluší vyhodnotit volebnímu týmu, který by měl zvolit optimální mediální strategii. Aby nezůstalo u banálního konstatování, že před politiky si nejsme jisti už ani na silnici.
Vysílá se ve středu 8. listopadu 2000.