Proč přestal Český rozhlas náhle vysílat informační spoty "České biskupské konference"?
Pax et bonum!
Dovoluji si Vám zaslat informaci o velmi zajímavé kauze, která podle
mého názoru obsahuje prvky politického nátlaku.
Jak již asi víte, došlo v pátek ráno k zastavení vysílání informačních
spotů na Českém rozhlase Radiožurnálu, které pro Českou biskupskou
konferenci připravila Petarda Production. Důvody výše uvedeného
kroku jsou velmi nestandartní.
Přesto, že je řádně podepsána smlouva, spoty jsou řádně
zaplacené k zákazu vysílání došlo bez rozhodnutí Rady Čro (pouze na základě konzultace ředitele agentury AGROMEDIA Michala Richtera, který toto rozhodnutí údajně konzultoval s místopředsedou
Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (snad s panem Musilem) s tím, že prý má spot "předsvědčovací prvky"...
Proč tedy k tomuto závěru se nepřišlo daleko dříve, kdy byl
spot všem (včetně Rady a odborníků z Českého rozhlasu k dispozici),
proč se podepsala řádná smlouva o vysílání, proč došlo
k platbě za uvedení spotu, proč tato stanoviska nejsou písemná,
nejsou podložena rozhodnutím jediné a kompetentní Rady!! a jak je
možné, že se spot po celý čtvrtek vysílal?
Jsem přesvědčen, že se jedná o velmi precedentní kausu.
Příslušní činitelé z Českého rozhlasu i z Rady ČRo by měli tento případ neprodleně a věrohodně vysvětlit.