![]() | |
Manipulace dětí pro reklamu: co proti tomu můžeme dělat?Eva DuspivováMily Jane Paule,Vas clanek v BL ohledne deti v reklame (a pornografii) mi mluvi z duse. Je spousta temat jako prave tohle, ktera jsou, zda se mi, nepravem prehlizena. A nakonec jsme zase u etiky, u manipulace detmi (a zenami, to je stara pisnicka) jako objekty, u ucelovosti, o ktere se zde mluvilo pred casem. Mam otazku, bylo by jich i vic: Co s tim muzeme delat ? Osobne se domnivam, ze by melo byt soucasti vzdelavani zabyvat se medii, otazkami reklamy a komunikace, ale formou diskuzi a rozebirani konkretnich prikladu, samozrejme na zaklade predchoziho studia materialu. Kdyz se zajimam o marketing, jde mi vzdy i o urcitou "imunizaci" ve vztahu k reklame a propagande, o to rozhodovani, zda tohle jeste jde, a toto uz bych nedelal a proc. Premyslela jsem, proc byl pred listopadem 89 (az na kratke obdobi) marketing u nas burzoazni pavedou a zda se mi, ze jednim z duvodu bylo prave to, ze pokud se jim clovek zabyva, nutne by musel mnohem kriticteji rozeznavat hranici, za niz zacina propaganda, a to se proste v totalitni spolecnosti nehodi. Ono se to do jiste miry nehodi ani v demokracii, konec koncu. Pred nekolika lety se v Americe resil pripad vrazdy male (asi 5 lete?) divenky, tehdy uz medialne zname Miss. Take to mi prislo na mysl pri cteni Vaseho clanku. Tenkrat vse nasvedcovalo tomu, ze byla-li by to jen holcicka ze sousedstvi, mohla zit.
|
|
![]() |