Klekánice
Údajně bylo matematicky vypočítáno, že když pojedete do dvacet kilometrů vzdálené sběrny Sazky s tiketem, je šestnáctkrát pravděpodobnější, že zahynete při autonehodě, než že vyhrajete hlavní cenu. Přesto se odjakživa sází a v loterijním byznysu se pohybují obrovské peníze. Kdo je má, má také vliv, který využívá především k tomu, aby ho o další zisky zbytečně nepřipravovala konkurence.
Stačí aby stát několik let takovou společnost nechal bez dozoru a tato se najednou stane výborným námětem pro televizní reportáž o chobotnici.
Jak to chodí v naší Sazce, jsme se měli dovědět v pořadu Klekánice České televize přesně před týdnem.
Řediteli Sazky se ovšem hrozbou, že připraví Českou televizi o inzerci, podařilo zmást ředitele veřejnoprávního média a ten vysílání ohlášené reportáže zastavil.
Říká se tomu Pyrrhovo vítězství. Sazka dosáhla pouze toho, že včera večer dvacet minut před desátou bude mít zřejmě Klekánice na prvním programu České televize rekordní sledovanost.
Vedení České televize totiž nakonec správně usoudilo, že horší, než ztratit velkorysého inzerenta, by bylo ztratit pověst veřejnoprávní nezávislosti. Zlaté časy Sazky jsou ostatně stejně u konce.
A nejen kvůli pochybnosti, zda její financování sportu není pouhou zástěrkou pro jiné, méně ušlechtilé aktivity.
Vážnějším problémem se jeví hospodářský růst. Zkušenost říká, že k sázení vede hodně lidí bída.
Včerejší překvapivá informace o poklesu nezaměstnanosti je jedním z řady nadějných signálů, že v budoucnu budou tikety vyplňovat hráči, nikoli zoufalci.
Vysílá se v úterý 10. října ráno.