O byrokracii z  internetu:
Zoufalé volání londýnského hotelového hosta: Nezahlcujte mě mýdlem!
 
 Toto je skutečná korespondence jednoho londýnského hotelu s jedním z
 hostů. Hotel se nakonec rozhodl uveřejnit dopisy v Sunday Times:
(Zní to autenticky, alespoň ta směsice povrchní zdvořilosti a nekompetentnosti... JČ)
 
 Vážená slečno pokojská, 
 prosím nenechávejte v mé koupelně žádná hotelová mýdla. Přivezl jsem
 si své  vlastní toaletní mýdlo zn. Dial. Odneste prosím těch šest
 nepoužitých
 mýdel z poličky pod lékárničkou a také ta tři mýdla ze sprchového koutu.
  
 Překážejí mi. 
 Děkuji, 
 S. Berman 
 
 Vážený pokoji 635,
  
 nejsem Vaše pravidelná pokojská. Vaše pokojská má dnes volno a bude
 zpátky ve čtvrtek. Odnesla jsem 3 hotelová mýdla ze sprchového koutu,
 jak  jste požadoval. 
 Těch 6 mýdel jsem odnesla z poličky, aby Vám nepřekážela. Dala jsem je
 Na  krabici s papírovými kapesníčky, pro případ, že byste změnil názor.
 Přidala jsem pouze 3 nová mýdla, protože mám instrukce od vedení nechávat
 na
 Každém  pokoji 3 mýdla denně. Doufám, že nyní je vše v pořádku.
  
 Kathy, pokojská
 
 Vážená slečno pokojská - doufám, že jste moje pravidelná pokojská. 
 Zřejmě Vám Kathy neřekla o mém upozornění ohledně hotelových mýdel.
 Když  jsem se včera večer vrátil do svého pokoje, zjistil jsem, že jste
 přidala 3  malá mýdla Camay na poličku pod lékárničkou. Budu zde v hotelu
 bydlet
 14 dní a přivezl jsem si své vlastní toaletní mýdlo zn. Dial. Nebudu tedy
 potřebovat těch 6 malých mýdel na poličce. Překážejí mi, když se holím,
 čistím si zuby atd. 
 Odneste je, prosím.
  
 S. Berman
 
 Vážený pane Bermane, 
 assistant manager, pan Kensedder, mě dnes ráno informoval, že jste mu
 včera večer telefonoval a nebyl jste spokojen s hotelovou službou  na
 svém  pokoji. 
 Přidělila jsem Vašemu pokoji novou pokojskou. Přijměte mou omluvu za
 způsobené nepříjemnosti. V případě dalších problémů mě, prosím,
 kontaktujte, osobně vše vyřeším. Volejte linku 1108 mezi 8:00 a 17:00.
  
 Děkuji. 
 Elaine Carmen 
 provozní 
 
 
 Vážená paní Carmen, 
 Není možné Vás telefonicky kontaktovat, protože odcházím z hotelu ráno
 V 7:45 a vracím se v 17:30 nebo 18:00. Proto jsem včera večer volal panu
 Kensedderovi. Vy jste již odešla. Jen jsem pana Kenseddera požádal,
 zda by  mohl něco udělat s těmi hotelovými mýdly. Ta nová pokojská, kterou
 jste mi přidělila, si musela myslet, že jsem nový host, protože přidala 3
 nová 
 mýdla  do lékárničky, spolu s  pravidelnou dodávkou 3 mýdel do sprchového
 koutu. 
 Za pouhých 5 dní zde
 jsem již nashromáždil 24 hotelových mýdel. 
 Proč mi to děláte? 
  S. Berman 
 
 
 Vážený pane Bermane, 
 Vaše po pokojská, Kathy, byla instruována, aby přestala dávat mýdlo do
  Vašeho pokoje a všechna přebytečná mýdla odnesla. V případě dalších
 Dotazů  prosím volejte linku 1108 mezi 8:00 a 17:00. Děkuji, 
 Elaine Carmen, 
 provozní 
 
 
 Vážený pane Kenseddere, 
  Moje toaletní mýdlo zn. Dial chybí. Všechna mýdla byla odnesena z mého
 pokoje, včetně mého vlastního toaletního mýdla zn. Dial! Včera večer
 jsem se  vrátil později a musel jsem volat hotelového sluhu, aby mi
 přinesl
 4
  malá  mýdla Cashmere Bouquet. 
 S. Berman
 
  
 
 
 Vážený pane Bermane, 
 informoval jsem naši provozní, Elaine Carmen, o Vašem problému s
 mýdly. Nechápu, proč nebylo žádné mýdlo ve Vašem pokoji, protože naše
 pokojské mají  každý den nechávat 3 hotelová mýdla v každém pokoji.	
 Situaci
 okamžitě
 napravíme. 
 Přijměte, prosím, mou omluvu za způsobené nepříjemnosti. 
 Martin L. Kensedder 
 Assistant Manager 
 
  
 
 Vážená paní Carmen, 
 Kdo proboha dal 54 malých mýdel Camay do mého pokoje? Když jsem se
 včera večer vrátil, našel jsem 54 mýdel. Nechci 54 hotelových mýdel Camay.
 Chci své vlastní jedno toaletní mýdlo zn. Dial. Uvědomujete si, že tu mám
 54 mýdel? 
 Jediné, co chci, je moje mýdlo Dial. Prosím, vraťte mi moje mýdlo Dial!
  
 S. Berman
 
 
 Vážený pane Bermane, 
 stěžoval jste si na příliš mnoho mýdla ve Vašem pokoji, takže jsem je
 nechala odnést. Pak jste si stěžoval panu Kensedderovi, že nemáte
 žádné  mýdlo, takže jsem je osobně vrátila. To znamená, 24 hotelových
 mýdel
 Camay  která byla odnesena, a 3 nová mýdla, která máte dostávat každý den. 
 Nevím nic o 4 mýdlech Cashmere Bouquet. 
 Vaše pokojská, Kathy, zřejmě nevěděla, že jsem Vaše mýdla již vrátila
 a také přinesla 24 hotelových mýdel Camay plus 3 nová mýdla. Nevím, jak
 jste
 přišel  na to, že náš hotel dává na pokoje velká mýdla zn. Dial. Podařilo
 se
 mi  najít jedno velké mýdlo Ivory,, které jsem nechala ve Vašem pokoji. 
 
 Elaine Carmen 
 provozní 
 
 
 
 Vážená paní Carmen, 
 rád bych Vás krátce informoval o nejnovějším stavu zásob mýdla na mém
  pokoji. 
 K dnešním dni eviduji: na poličce pod lékárničkou- 18 mýdel Camay ve 4
 sloupečcích po 4 a 1 sloupečku po 2. Na krabici s papírovými  kapesníčky-
 11
  mýdel Camay ve sloupečcích po 4 a 1 po 3. Na koši na prádlo- 1  sloupeček
 se
  třemi mýdly Cashmere Bouquet, 1 sloupeček 4 hotelových mýdel Ivory a 8
 mýdel  Camay ve 2 sloupečcích po 4. V lékárničce- 14 mýdel Camay ve 3
 sloupečcích  po 4 a 1 sloupečku po 2. Ve sprchovém koutě- 6 mýdel Camay,
 velmi
 vlhkých.  Na severovýchodním rohu vany- 1 mýdlo Cashmere Bouquet, lehce
 použité.
 Na severozápadním rohu vany - 6 mýdel Camay ve 2 sloupečcích po 3.
  
 Až bude Kathy uklízet můj pokoj, požádejte ji, prosím, aby všechny
 sloupečky mýdel byly pěkně vyrovnané a pečlivě oprášené. Dále ji
 upozorněte, že sloupečky s více než 4 mýdly mají tendenci se kácet. 
 Dovoluji si navrhnout, že parapet okna v ložnici je nevyužitý a může
 tedy být skvělým místem pro budoucí dodávky mýdla. 
 A ještě jedna věc- obstaral jsem si nové velké toaletní mýdlo zn. Dial,
 které nyní uchovávám v hotelovém trezoru, aby nedošlo k dalším
 nedorozuměním.
  
 S. Berman