Britské listy


pondělí 5. února

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Ostudný rozsudek pro Českou republiku:
  • Zadržovaný dánský demonstrant u pražského soudu plně osvobozen (Tomáš Pecina) Sčítání lidu:
  • Otázky nejmenovaného specialisty na zajištění bezpečnosti dat v informačních systémech (Štěpán Kotrba) Optimismus:
  • Češi jsou schopní a mohou mít dobrou televizi (Petr Sládeček) Reakce na rozhovor s Ivo Mathém:
  • Zahnívající socialismus v ČT je produktem právě Ivo Mathého (Jana Dědečková, pro HN) Česká televize a ODS:
  • Kdyby se ODS vůči ČT nechovala spiklenecky, nebyla by ze spiklenectví obviňována (Petr Ježek) Zákony a postavení mužů:
  • Jak dostat muže do pasti pro neplacení výživného (Eugen Haičman) Kontroverze o České televizi:
  • Další falše povstalců z ČT a ČTK (Jiří Procházka) Zkorumpovaná policie?
  • Pavel Rychetský na válečné stezce (Pavel Jonák) Reakce:
  • Jiří Lobkowicz: Z dozorčí Rady IPB jsem odešel Školství a postavení žen:
  • Ženy se studiu matematiky většinou vyhýbají (Jan Nekovář)
  • Muži mají lepší logické myšlení než ženy (Dalibor Matušínský)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Muži mají lepší logické myšlení než ženy

    Dalibor Matušínský

    Pan Jiří Škuba to možná říká trochu tvrdě, ale dle mého názoru v podstatě pravdivě. Vychází přitom ze svých osobních zkušeností a musím potvrdit, že já mám obdobné (absolvoval jsem gymnázium a pak techniku).

    Pokud by však pan Škuba vycházel z různých psychologických studií, zřejmě by jej pan Čulík nemohl tak snadno označit za někoho, kdo diskriminuje a uráží ženy. Všechny tyto studie potvrzují, že ženy (a dívky) mají lepší paměť než muži, zato horší prostorovou představivost a technické uvažování. Proto mají holky lepší známky na gymnáziích a vysokých školách, kde je studium založeno na vstřebávání ohromného množství informací (např. literatura, jazyky, historie, zeměpis), zato kluci v předmětech, kde je vyžadováno spíše logické uvažování a praktické uplatnění znalostí.

    Během studia na gymnáziu jsem měl několikrát možnost zažít situaci, kdy spolužačka znala všechny vzorce, ale nedokázala je použít, zato její spolužák, který od ní tyto vzorce musel opsat, příklad vyřešil. Kapitolou samou pro sebe je deskriptivní geometrie.

    Úplným neštěstím pak jsou učitelky (i učitelé, ale u nás je na školách silná feminizace) matematiky, fyziky a chemie, které tyto předměty dostaly “přiděleny” během studia. Většinou jim příliš nerozumí a tak se omezují na to, co jim jde – na biflování vzorců a definic. Jelikož učení se nazpaměť jde lépe dívkám, dosahují u takových učitelů (a učitelek) lepších známek, byť jejich faktické zvládnutí těchto předmětů je mizerné. Zato kluci, zvláště pokud je baví například modelařina nebo elektronika, se některé věci naučí sami, prostě proto, že je potřebují a baví je to. Jistě, neznají poučky a definice. Proto mají špatné známky.

    Domnívám se, že zde je příčina rozdílných výsledků chlapců a dívek při srovnávacích testech. (Přičemž nepochybuji, že ty dívčí měly mnohem hezčí úpravu.)

    Je samozřejmě nesmysl omezovat postavení žen jen na výchovu malých dětí (i když kojence mnohem lépe utiší matka – kdo nevěří, ať to zkusí. Kojenec je “naprogramován” na její hlas, vůni, zvuk jejího srdce, navíc matka je od přírody vůči dětem shovívavější a trpělivější, to se prostě nedá nic dělat). Jejich silná parketa zřejmě bude právě v uplatnění lepší paměti a jazykových schopnostech. Tím samozřejmě nechci říci, že žena nemůže být matematičkou – pokud jí to jde a baví jí to, nikdo jí to přece nezakazuje.

    A tvrzení, že mezi nejlepší podnikatele pronikla řada úspěšných podnikatelek-ale to přece nemusí nutně znamenat, že mají talent na matematiku, nebo ano?

    Britské listy

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|