Britské listy


úterý 13. března

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Nehorázné chování pracovníků pobočky ČSÚ:
  • Sčítání lidu: odmítačem snadno a rychle (Pavel Drs) Pracovní prostředí:
  • Psychopati jako šéfové podniků: Jste jejich obětí?(Guardian) Otázka pro investigativní žurnalisty:
  • Co dělal Michael Žantovský na bilderbergském zasedání v Sintře? (Petr Bradáč) Výzva pro investigativní žurnalisty, odborníky na kapitálove trhy a právo i  poslance PSP ČR:
  • Jak to skutečně bylo s prací MF ČSFR v kauze IPFu? (Kamil Lamač) Zahraniční politika:
  • Mohou být hospodářské sankce proti Kubě účinné? (Pavel Šejnoha) Postoje:
  • Afrika a východní Evropa - podobnost čistě náhodná? (Juliana) Zpráva:
  • Zážitky ze semináře CEP (Hana Fifková) Reakce:
  • Mluvčí společnosti CET 21: "Železný televizi Nova neukradl" (Martin Chalupský) Reakce:
  • Komunistická praxe Britských listů: O Peňásově recenzi v Týdnu (Jan Lipšanský)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Zážitky ze semináře CEP

    Hana Fifková

    5. března se konal jako obvykle seminář CEP ( centrum pro ekonomii a politiku) jako obvykle na Žofíně, téma bylo Umělec, svoboda a devadesátá léta, moderoval Klaus, referáty měli Dostál, Švanda, Steigerwald a Viewegh, v publiku např. Tigrid, Knížák, Kodetové, Hadrbolcová, Kratochvíl ( Ta Fantastika), Tříska, Salzmann ( pánové a paní - nechci se zdržovat).

    Sdělení Pavla Dostála nestálo za řeč ( zhruba o tom, že svoboda dříve nebyla a teď je), Švandu si budu muset přečíst znovu, až vyjde ve sborníku (bylo to těžké), Steigerwald měl úžasné povídání, týkající se vzpoury v TV ( stálo by za šíření v širším měřítku), hvězdou podvečera byl nicméně Viewegh.

    V úvodu vyslovil pochyby o tom, zda má umělec v současnosti svobodu slova - dokumentoval to tím, že 1. jisté noviny mu vydaly pouze 119 fejetonů, poslední nikoli, protože v něm napadal Spartu Praha (?), 2. byl nucen v rámci sebereklamy hovořit do ženského časopisu o tom, co má v lednici, 3. jistá redaktorka uveřejnila to, co vůbec neřekl.

    Podle něj tedy u nás jistá cenzura je ( skutečně použil slovo cenzura). Svůj narcistický projev uzavřel tím, že v zemi, kde parlament jednou hlasuje proti tomu, že u nás je svoboda a podruhé pro to, ve skutečnosti žádná svoboda není.

    Pokud Vám to, co jsem napsala, připadá jako neuvěřitelný blábol, věřte tomu, že to opravdu blábol byl ( moje maminka to komentovala slovy o tom, že ten, kdo svobodu nepozná, si ji nezaslouží).

    Skutečná hrůza na mne padá z míry sebestřednosti a zaujetí svou osobou, která se zde projevila. Dostál ve svém sdělení hovořil o tom, že se umělec v současnosti stává autoritou.

    Nemyslím si. Stává se většinou pouze osobou veřejně známou, mající nicméně značný vliv. Pokud současně s tím naprosto absentuje pokora a vědomí zodpovědnosti za své působení, je to docela nebezpečné.

    >Ostatně - očekávala bych, že právě na téma " moc a zodpovědnost" se poté, co trochu odezněly TV emoce, bude diskutovat na celé " kulturně mediální frontě".


    Britské listy

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|