Britské listy


pátek 13. dubna

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Naše ztracené náboženství:
  • Víte, proč se slaví Velikonoce? (Guardian) Sociologie:
  • Jak vzniká občanská společnost ve středovýchodní Evropě prostřednictvím vytváření mýtů (Simon Smith) Věda:
  • Nejhorší dravci - nová kniha o dramatické historii virů Tlak decentralizace, Bruselu a globalizace:
  • Má britský parlament vůbec ještě nějaký význam? (Guardian) Parlament a české sdělovací prostředky:
  • Účelové schvalování zákonů se vždycky vymstí (Jan Čulík pro Lidové noviny) Ještě k filmu Jízda:
  • Je to film, který je zosobněním pohody (Daniel Tomek) Reakce:
  • Železný Turner - deklarace nezávislosti či loajality? (Radek Batelka) Občanská společnost:
  • Proč nemůže být kritika vůči politikům účinná (Radek Batelka) Oznámení Vladimíra Železného:
  • Železný obviněn z poškozování věřitele, byl mu obstaven obchodní podíl v CET 21 Parodie:
  • O historickém softpornu staročeských velikonočních zvyků (Jan Paul)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Velikonoční pozdrav čtenářům Britských listů !

    Jan Paul

    Velikonoční mrskání dívčích prdelek, je v jistém ohledu česká zlidovělá forma soft-porn. Podle některých národopisných pramenů je dokonce ideální, když dívčí zadeček je pokud možno obnažený bez kalhotek. V některých chudých a mravně uvolněnějších usedlostech zemí českých (kterých bylo údajně jako maku) prý dívky neměly v ten den pod sukénkou nic a velmi radostně zahřívaly vodou polité mládence v nejbližším seníku ( už slyším "svatou" trojici Pařík, Pecina, Tomek, jak se ošívají nad podjatostí a neznalostí intimního prostředí českých panen ).

    Tento eroticky rozverný rituál mrskání (zejména ve středověku označován věřícími jako "mrňouskání" a slovo "mrňous" se ostatně dochovalo do dnešní doby jako slangové označení nového potomka) byl ovšem silně diskriminační, neboť tlusté a nehezké děvečky odcházely brekotem a s rozbitou zadnicí jen domů a nebo končily v neromantické náruči nejchlípnějších pohunků pod rouškou tmy na prašných cestách.

    Podle dochovaných záznamů bývalého vlastivědného a uměnovědného spolku Jan Žižka v jihočeském Hrachovišti, se prý spárovaná a podnapilá mladá čeládka vydávala s ukradenými panskými povozy na noční jízdu třeboňskými blaty.

    Zdá se proto, že nejen Casanova ale také Markýz De Sade a zřejmě i Jan Svěrák nacházel u nás řadu funkčních inspirativních podnětů. Přitom není složité odhadovat, proč Sade nutil ženy jíst při svých orgiích místo vajec anýzové bonbóny, které přece jen nezabíraly v jejich žaludcích tolik místa, zatímco efekt byl podobný.

    Pohanský zvyk velikonočního mrskání zřejmě nemá v Británii ani ve světě tradici a zůstává toliko naší lidovou zvyklostí. Již Česká obrozenecká národopisná společnost byla přesvědčena, že lidové tradice v Čechách obohacují světovou kulturu, nicméně k jejich úplnému pochopení je třeba narodit se alespoň v českém pohraničí.

    Velikonoční pozdrav všem čtenářům Britských listů posílá z Prahy "Čech"

    Jan Paul

    Britské listy

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|