Britské listy


úterý 19. června

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Byla to jen novinářská kachna?
  • Novináři jako Marek Kerles z Lidových novin nejsou odpovědni nikomu? (Michal Škop) Sametová kocovina a Česká televize:
  • Dostal jsem dopis od Jiřího Balvína, ale jeho vysvětlení je nevysvětlitelné (Robert Buchar) Diktát Evropské unie?
  • Schimmi, krávy a EU v čase dovolených! (Jaroslav Pour, pozn. JČ) Česká politika:
  • Jan Ruml a lustrace (Josef Havránek)
  • Samet spíše smirkový a špinavý (Martin Stín) Česká ... kultura?
  • Karel Gott online: Když mluvíte s celebritou, smíte víceméně jen chválit (Petr Jánský) Zdraví:
  • Proč odmítá ministerstvo zdravotnictví financovat léky proti Alzheimerově chorobě? O systému GNU:
  • Milý pane Šolere, váš článek je v podstatě blábol (Martin Mačok)
  • Otevřenost není komunismus (Dominik J. Pantůček) Souboj dvou karyatid:
  • Vladimír Železný vyhrožuje České televizi



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Souboj dvou karyatid

    Vladimír Železný vyhrožuje České televizi

    Níže uvedeno je včera vydané prohlášení Vladimíra Železného, nikoliv objektivní zpráva.

    ČT roztáčí nekalý konkurenční boj

    Obrazovka ČT byla zneužita pro zájmy některých reklamních agentur

    Česká televize se zapojuje do nekalého konkurenčního boje, který není v souladu s jejím veřejnoprávním postavením na trhu. Česká televize totiž začala hájit zájmy komerčních reklamních agentur.

    „Veřejnoprávní televize, jejíž postavení na trhu a ve společnosti je dáno zákonem a jejíž hlavním cílem je služba divákům, nemá důvody hrát jakoukoliv roli v konkurenčním boji na mediálním trhu. Její ataky mohou být tak vedeny jedině zájmy některých nátlakových skupin“, reagoval dnes generální ředitel TV Nova Dr. Vladimír Železný na informace ze včerejší relace Události, že TV Nova spolu s televizí Prima diktují ceny na reklamním trhu.

    Cena reklamy na televizním trhu je určována poptávkou na základě tzv. peoplemetrového měření, který provádí agentura Nelson Sofres-Factum a zaštiťuje společnost ATO. Tento model vznikl v roce 1997 dobrovolnou dohodou všech televizí v ČR. Ceny reklamy jsou důsledně a přímo odvozené od aktuálních výkonů sledovanosti jednotlivých televizních společností. Pravdou je, že veřejnoprávní ČT v některých obdobích (zejména v letních měsících) nedokáže svůj reklamní čas vyprodat a deformuje ceny na trhu jejích neodůvodněným snižováním.

    Obrazovka ČT tak byla zneužita pro partikulární zájmy reklamních a mediálních agentur.

    Držitel vysílací licence TV Nova společnost CET 21 se důrazně ohrazuje proti nepravdivým informacím o vlastnickém a personálním propojení s televizí Prima, které opakovaně zveřejňuje ČT, naposled v pořadu Události, 17. června 2001 a vyvodí z toho právní důsledky.

    „Znovu opakujeme, že nikdo z podílníků společnosti CET 21 ani z představitelů vrcholového managementu TV Nova se nijak nepodílí na provozování televize Prima“, zdůraznil V. Železný. „Budeme žádat po ČT, aby tyto konstrukce uvedla na pravou míru“, dodal V. Železný.

    Česká televize se dlouhodobě negativně vymezuje pouze vůči TV Nova. Podle našich informací připravuje konkrétně redakce pořadu Fakta na dnešek reportáž, která má opět poškodit TV Nova a jejího generálního ředitele. Několikrát jsme upozorňovali, že jejich redakční zpracování je neobjektivní a zavádějící. Redakci publicistiky, která je složena z řady bývalých zaměstnanců ČNTS, proto dlouhodobě neposkytujeme žádné informace, protože po zkušenostech nejsme přesvědčení o novinářské korektnosti zpracování. *)

    Pokud dnes opět zazní na obrazovce ČT polopravdy, lži nebo nepodložená tvrzení, vyhrazujeme si právo reagovat právní cestou a obrátit se na Radu České televize.

    *) Poznámka JČ: :)

    Britské listy

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|