Pořad ČT "Fakta":
Publicistika nebo agitace ?
Publicistický pořad České televize „Fakta“ se podle všeho stává jakousi tribunou názorů části jejich zaměstnanců. Vyplývá to z prohlášení vrcholových manažerů ČT a rovněž z rozdílných přístupů tvůrců k osobnostem politického a veřejného života.
Posledním příkladem byla reportáž „Hana z Arku“, která svou dramaturgií patřila spíš do kategorie nedělních kaleidoskopů. Nesmlouvavý a kritický tón, známý s příspěvků zabývajících se stranami oposmlouvy nebo šéfem TV Nova, byl vystřídán neobvykle vstřícnou atmosférou. Angažovaná pozice autorů byla od počátku zřejmá - nový předseda US bude vykreslen jako symbol „nové politiky“.
V případě vítězné Hany Marvanové se tak stalo navzdory jejímu dlouholetému působení v poslanecké sněmovně a rovněž její spoluodpovědnosti za obtížnou vymahatelnost práva. V roli bývalé místopředsedkyně ústavně-právního výboru sněmovny byla totiž jednou z nejpovolanějších osob, které ovlivňovali vývoj legislativy.
Nicméně dokázala získat důvěru členů US, kteří očekávají, že první předsedkyně politické strany přispěje k její vyšší politické kultuře. To však neomlouvá autory reportáže z tvůrčího přístupu, kterým zpochybnili svoji nezávislost a nepodjatost.