středa 22. července

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv z ČR Česká televize:
  • ČT se odmítá vyjádřit, zda jsou reportáže Pavla Boudy z Bruselu financovány z jejího rozpočtu, anebo jinak: Stížnost Jakubu Puchalskému (Tomáš Pecina)
  • Technické vybavení České televize "není dokonalé".
  • Pár poznámek k Událostem a Jednadvacítce ČT z úterý 21. července (Jan Čulík) Český rozhlas:
  • Česká pošta v Radiožurnálu (Jiří Guth) Český tisk a Jan Kavan:
  • Štvanice proti Janu Kavanovi pokračuje (Jan Čulík).
  • Morální selhání Jana Kavana (Vladimír Wagner).



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Technické vybavení České televize není dokonalé

    Britské listy dostaly od jednoho odborníka z oboru počítačové grafiky, jehož jméno a adresa jsou známy, k  rozboru nedělního pořadu V pravé poledne tento zajímavý dopis:

    Nesouhlasim zcela s nazorem, ze CT investovala prostredky do nejmodernejsiho technickeho vybaveni. Ve skutecnosti (z meho neobjektivniho pohledu profesionala v teto branzi) nakoupila spoustu nesmyslu ale o nejmodernejsi grafice nelze mluvit.

    Vybaveni (a sobestacnost) CT je proti napr. STV mnohem slabsi a o TV Nova ani nemluvim. Neni dulezite, jestli ma dana televize dvacet SGI nebo pet Scitexu ale to, jestli je schopna vytvorit rychle a efektivne pozadovanou grafiku pro zpravodajstvi (to v CT umeji dobre a maji na to spickove stroje) ale take pro self-promotion, video design a packaging kompletni stanice jako takove.

    A to oni neumeji a i kdyby meli dvakrat tolik online strizen, tak to umet nebudou, protoze tam jde o neco jineho nez sestrihat znelku podle EDL. Takovy stroj ma Prima (prostrednictvim firmy, co jim dela design), Nova (vlastni system plus efektova online strizna) i nakonec STV.

    CT si musela znelky ke zminenemu poradu V prave poledne zadavat externe, protoze tohle by nikdy nedovedli. Me osobne se tato znelka nelibi, ale technicky je to profesionalne odvedena prace a vice se na tom podepsal art director nebo vytvarnik. Pri prvnim odvysilani jsem mel silny pocit atmosfery nabozenskeho poradu. Mam na mysli pouze znelku a grafiku.

    Moderni televize by mela vypadat jako treba muj favorit BBC 2. Nebo statni televize v Madarsku - zejmena v poslednim pulroce v konkurenci RTL - to je ukazkove.

    Zasadni problem - se systemy, jako jsou Quantel Hal nebo Henry, D.L. Flame nebo Fire by to bylo o necem jinem ale (a to je velke ALE) - jeden system tohoto typu udela vse (viz predesle priklady) a to s dvema operatory a dobrym vytvarnikem. A co s temi ostatnimi cca 100 zamestnanci? Co by chudaci delali? Vyhodit je? To by pan Mathe nikdy neudelal. A jsme u toho. Takze to radeji zadaji externe a sve lidi uliji na ruznych predimenzovanych postech a nakonec to stoji mnohem vic a co jeste - takto delany self-promotion je otresne neprofesionalni. Proc? Protoze firem, ktere delaji skvele video design a maji s tim zkusenosti, neni moc.

    Jsou zname a zavedene napriklad britske firmy, ty by udelaly hrave oba kanaly CT ve stylu srovnatelnem s jakoukoliv evropskou televizi a melo by to hlavu i patu. Ale tolik penez by prece CT zase nedala nejakym cizakum. Lepsi je to bastlit, jak se da, a vychvalovat se, jak to dobre delaji.



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|