Protest proti "neodborným výrokům" činitele ODS.
Jako odborníci na telekomunikace vyjadřujeme znepokojení nad
nekvalifikovaností výroků pana Langra (ODS) o obsazení místa v dozorčí
radě Telecomu Karlem Březinou, vedoucím Úřadu vlády.
Na rozdíl od předchozích vlád obsazuje vláda ČSSD místa v dozorčích a
správních radách opravdu odborníky. Karel Březina pro místo člena
dozorčí rady má vzdělání absolventa VŠE a kvalifikaci přes své mládí
nejvyššího úředníka státní exekutivy (což mimo jiné znamená, že rozezná
odůvodněné náklady Telecomu od těch neodůvodněných...). Dá se očekávat,
že jako vedoucí Úřadu vlády bude opravdu hájit zájem vlády (a nikoli
zájmy cizích minoritních akcionářů) a prosazovat její názory, včetně
podpory Státní informační politice, kterou vláda schválila v minulých
dnech a která se bez korektních vztahů s největší firmou na
telekomunikačním trhu neobejde. Karel Březina je již dva roky členem
pracovní skupiny pro telekomunikace a informatiku národohospodářské
komise při ÚVV ČSSD, což místopředseda ODS vědět nemusí.
Když ale něco pan Langr neví, neměl by o tom mluvit.
Dr. Karel Kofránek
předseda pracovní skupiny pro telekomunikace a informatiku
národohospodářské komise při ÚVV ČSSD
Štěpán Kotrba
mluvčí pracovní skupiny pro telekomunikace a informatiku
národohospodářské komise při ÚVV ČSSD
Skrytá reklama v českém vysílání BBC. Přišel tento dopis: Vazeny pane Culiku,
kdysi jste psal o nepripustné reklame. Ceske vysilani BBC nyni jiz nekolikrat uvedlo
neco ve stylu: Ivan Kytka bude o teto problematice mluvit za dva tydny. Ale
jiz tento tyden si muzete o problemu precist v jeho clanku, ktery vyjde v
tydeniku Respekt. Je to skryta reklama nebo ne? Treba jim Respekt neco
plati za to, ze ho inzeruji, anebo publikuje jejich vysilaci cas, nevim.
Bylo by dobre, kdyby se alespon BBC drzela pravidel.
V Producers' Guidelines BBC se praví:
A product or service must never be included in sound or vision in return for cash, services or any consideration in kind. This is product placement and is expressly forbidden in BBC programmes. References to trade or brand names of goods or services should be kept to a minimum and made only if they are editorially justifiable. There must be no element of plugging. The BBC broadcasts much information derived from other organisations. Proper acknowledgment should be given to the source of the information, whilst avoiding advertising or "plugging".
Výrobek nebo služba se nikdy nesmí vyskytovat v obraze ani ve zvuku oplátkou za peníze, služby či cokoliv jiného. To je tzv. product placement a v pořadech BBC je výslovně zakázán. Zmínky o obchodních názvech či značkách zboží či služeb musejí být jen minimální a mohou se vyskytovat ve vysílání pouze, pokud je to redakčně ospravedlnitelné. Tyto zmínky nesmějí obsahovat žádný prvek reklamy. Pořady BBC přejímají mnoho informací od jiných organizací. Zdroj informací musí být řádně uveden, ale je nepřípustné ho inzerovat a dělat mu reklamu.
Třeba české vysílání BBC vysvětlí, jaký postoj zaujímá vůči těmto předpisům.