Nekonzistentní postoje České pošty
Vážený pane tiskový mluvčí,
po tom, co Vám neprofesionálně ujely nervy v první reakci, jste si přece jen
uvědomil název své funkce a opravdu se rozmluvil v tisku. Bohužel podle mě
jsou Vaše četné odpovědi nekonzistentní a nesměřují ani k jádru stížnosti a
navazujícím dotazům spoludiskutujících. (Snad jen ta Omluva byla skutečně na
místě.)
Tvrdíte například, že ČP nesouhlasí s postupem bank, přesto vydala Všeobecné
podmínky, v nichž je postup srážení částek obsažen. Nechápu. Kdo k tomu
Vašeho zaměstnavatele přinutil? A proč musíte ke všem bankám přistupovat
jednotně, když s každou máte zvláštní smlouvu? Odmítnete snad takovou
smlouvu uzavřít, kdyby některá banka tento poplatek nevyžadovala? Panu
Pavličovi pak jednou píšete, že ČP odeslala 200 Kč a druhý poplatek z jím
zaslaných peněz že strhla banka až příjemci, jindy zas, že 3,90 platí bance
odesilatel. Atd. atd.
Proč není možné oba (všechny) poplatky sečíst a naúčtovat je odesilateli?
Proč vůbec ČP dělá nějakou další zpoplatněnou práci navíc, proč jen prostě
neodešle peníze jako její konkurenti (jiné banky)???
Mohl byste prosím (podle mého inteligentním) čtenářům BL nějak ozřejmit
skutečný průběh zpracování složenky? Nepředpokládám, že je to tajné. Už to
jeden čtenář žádal a jistě se Vám odpověď bude ještě hodit (nebo Vašemu
nástupci).
Má představa o správném fungování takové služby:
Zákazník odešle na účet částku uvedenou na složence (200,-) prostřednictvím
ČP, za což jí zaplatí poplatek (8,-). Pokud uvedl správné číslo účtu,
operace tím pro něj končí. Podle toho, co vím, tak se takto u nás platí
například daně a k žádným nedoplatkům vlivem strhávání nějakých dalších
poplatků nedochází.
Píšete ale, že ČP dělá i jakousi práci pro banku (soupisy, ... nebylo
vysvětleno, co vlastně), samozřejmě za poplatek a má s ní smlouvu. Nic proti
tomu. Pokud se ale nedohodne s odesílatelem ani s příjemcem, nemá si Z
JEJICH PENĚZ co strhávat!!! Pak to skutečně vypadá, že v systému je pilný
zloděj. I když se při své činnosti řídí Všeobecnými podmínkami.
Zákazník pošty tedy podle všeho nemůže ovlivnit, kolik peněz na účet
skutečně dorazí. Zrovna tak příjemce netuší, odkud (přes kterého
prostředníka) mu obnos bude zaslán, a tedy nezná důvod snížení konkrétní
platby. Je otázkou, zda je to pak pro ně ještě nějaká služba.
P.S.: Domnívám se, že manželka pana Pavliče žádný dluh nemá. Má přece v ruce
ústřižek, kterým kdykoliv doloží, že svých 200 Kč správně poukázala. Pokud
na účet příjemce celá částka nedorazila, měl by věc reklamovat on, nejlépe u
své banky.