|
|
Přesné informace o Českém telecomuVladan Crha, tiskový mluvčí Českého telecomuVážený pane Čulíku, se zájmem jsem si přečetl Váš článek "Proč nikdo nekritizuje ČESKÝ TELECOM". Dovolte však, abych opravil některá Vaše tvrzení, která se nezakládají na pravdě. 1) Ve Vámi zmiňovaném dopisu, který byl v listopadu rozesílán zákazníkům, pochopitelně ČESKÝ TELECOM (tehdy SPT TELECOM), a.s., nesděluje svým zákazníkům, že "nehodlá zatím zpřístupnit" detailní výpis hovorů, jak tvrdíte. Opak je pravda - na zavádění tohoto systému pracujeme již nyní. Tato informace byla také obsahem zmiňovaného dokumentu. V Brně běží pilotní projekt, v rámci kterého je detailní výpis zákazníkům standardně poskytován, podrobné účty jsme začali zasílat i prvním firmám. Právě tarifikace na základě záznamů o jednotlivém telefonním hovoru (nikoliv tarifních impulsů) je přitom jedním z předpokladů pro celoplošné zavedení zmíněné služby. 2) Nesmyslná je informace, kterou "napsal nedávno Jan Lipšanský", že "ten, kdo je v ČR s telefonním účtem nespokojen, musí se dostavit kamsi na telefonní úřad v Praze (!)." Reklamaci může samozřejmě kterýkoliv ze zákazníků ČESKÉHO TELECOMU, a.s., podat jak telefonicky, tak písemně či osobně (chce-li). 3) ČESKÝ TELECOM, a.s., také neúčtuje "účastníkům poplatky za telefon podle nehorázných, tříminutových impulsů". Délka intervalu pro započítání tarifního impulsu se liší podle typu hovorů a časového pásma (od vteřin u mezinárodních hovorů, přes desítky sekund u meziměstských až po 2 minuty respektive necelých 5 minut pro hovory místní. Nová tarifikace, o jejímž zavádění jsme zákazníky informovali ve Vámi zmiňovaném dopise, spolu s dokončovanou modernizací sítě umožní opustit nepříliš pružný systém tarifních impulsů a začít účtovat výhradně na základě časových jednotek (tedy kupříkladu vteřin). Na závěr dodávám, že všechny uvedené skutečnosti jste mohl zjistit dotazem na tiskovém oddělení (tiskovy.odbor@ct.cz; +420 2 7146 3359; fax: +420 2 7146 9896) ČESKÉHO TELECOMU, a.s. Osobně Vám rád zodpovím jakékoliv doplňující otázky. S pozdravem Vladan Crhavedoucí tiskového oddělení ČESKÝ TELECOM, a.s. Poznámka JČ: Zmiňovaný dopis Kamila Čermáka byl rozeslán s hlavičkou SPT Telecom, Čermák se v něm podepisuje jako jeden z ředitelů SPT Telecomu, a.s, proto jsem použil v článku tohoto názvu firmy, přestože vím, že se jméno změnilo. - Jsme rádi, že Český telecom zdůrazňuje, že přejde na telefonní účty s detailním rozpisem jednotlivých hovorů co nejdříve, škoda, že pan Crha neuvádí kdy přesně. Zároveň je také dobře, že podle jeho informací se připravuje Český telecom na odstranění zastaralého a pro zákazníky nevýhodného účtování telefonních poplatků podle, dovolte mi to opakovat, v dnešní době už nehorázného systému impulsů. Prosím, informujte nás přesně, kdy to bude. Cynikové by ovšem mohli namítnout, vzhledem k tomu, že např. v Británii existují telefonní účty rozpisované (jako v ČR u mobilních telefonů) na jednotlivé hovory už od cca poloviny osmdesátých let, že Český telecom mohl zavést tuto službu zákazníkům dříve, určitě snad už od poloviny devadesátých let. V Británii nyní existuje přístup na internet prostřednictvím telefonního připojení zdarma po 18 hodině v pracovní den a celý den o víkendu. Nejde jen o zrušení poplatku pro právo připojovat se na internet, ale jde o zrušení celého telefonního poplatku. (Viz firmy jako screaming.net. Kdy plánuje zavést Český telecom takovouto službu, jíž by bezpochyby přispěl k hospodářskému rozvoji České republiky? - (V pondělí oznámila gramofonová firma EMI, že se spojuje s firmou Time Warner v největší gramofonovou společnost světa. Podle pozorovatelů to bude znamenat konec audiocédéček - hudba se bude v blízké budoucnosti prodávat především prostřednictvím internetu. Jak na tom budou uživatelé internetu v tomto smyslu v ČR?)
|
|