úterý 5. září

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z  poslední doby Proč se bude v Praze demonstrovat?
  • Mileniální zasedání OSN: K ničemu (Guardian) "Naplnil září všechno, čeho se dotkl": Nový anglický překlad Mozartových dopisů:
  • Mozart: Nemohu psát Básnicky (FT) Sprostá, brutální reklama:
  • Když musíš, tak musíš (Jan Trávníček)
  • "Když musíš, tak musíš", by se mělo zakázat (Aleš Kastner) Reakce:
  • Co by mělo být úkolem Ústavu pro jazyk český (Jiří Šoler) Reakce:
  • O rasismu chladně (Jaroslav Teplý) Komerční televize v ČR:
  • Mohou dražby vysílacích licencí způsobit zrušení RRTV? (Tomáš Wágner) Televize Nova:
  • ČNTS už nechce Primu: je důvodem nezájmu finanční krize CME? (Václav Špaňhel)
  • ČNTS by v kauze navýšení měla přestat uhýbat (Iva Peringerová) Oznámení CET 21:
  • Soud zamítl návrh ČNTS na konkurs CET 21



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • "Když musíš, tak musíš", by se mělo zakázat

    Aleš Kastner

    Vážený pane Hausenblasi,

    proti reklamě se asi nedá bojovat jinak, než nezájmem a ignorováním. Protože jinak jí uděláte publicitu a tím jí jedině pomůžete, a to trochu i když budete neadresný, což v parodii lze stěží.

    Proto se domnívám, že národ to dělá právě dobře, když neparoduje. Ideální by bylo chovat se k reklamě jako hodně lidí k minulému režimu. Ale ani tam to nedělali zdaleka všichni.

    Ta debilní podbízivost (mně také vadí) má zřejmě dva důvody: něčím šokovat, omráčit, nebo aspoň zaujmout v positivním i v negativním směru. Tím lépe si zapamatujete propagované zboží. Za druhé vychovat si děti a teenagery - ti také rádi šokují. Že je přitom vede ke stádnímu zblbění, je vedlejší, ale žádoucí produkt. Někdo odolá, někdo ne. Nakonec když po vší totalitě se najde stařenka - "Svatá Prostota" - jak jsem kdesi četl -, která věří všemu, co je v novinách, protože je to černé na bílém, to je opravdu konečná.

    Sám jsem se vycvičil do stavu, kdy si zapamatuji "vtip" reklamy, něco, čím upoutala, ale většinou si nezapamatuji to zboží!

    Opravdu mi vadí na reklamě ty nepokrytě destruktivní záměry, zvlášť ve směru k dětem. Například: Když musíš, tak musíš (krást, pokud jste to neviděl v TV) nebo na blb-bórdech agresivní vnucování cigaret dětem (moje parta - moje Petra). Zákazy v tomto směru podporuji.



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|