"Když musíš, tak musíš", by se mělo zakázat
Vážený pane Hausenblasi,
proti reklamě se asi nedá bojovat jinak, než nezájmem a ignorováním. Protože
jinak jí uděláte publicitu a tím jí jedině pomůžete, a to trochu i když
budete neadresný, což v parodii lze stěží.
Proto se domnívám, že národ to dělá právě dobře, když neparoduje. Ideální by
bylo chovat se k reklamě jako hodně lidí k minulému režimu. Ale ani tam to
nedělali zdaleka všichni.
Ta debilní podbízivost (mně také vadí) má zřejmě dva důvody: něčím šokovat,
omráčit, nebo aspoň zaujmout v positivním i v negativním směru. Tím lépe si
zapamatujete propagované zboží. Za druhé vychovat si děti a teenagery - ti
také rádi šokují. Že je přitom vede ke stádnímu zblbění, je vedlejší, ale
žádoucí produkt. Někdo odolá, někdo ne. Nakonec když po vší totalitě se
najde stařenka - "Svatá Prostota" - jak jsem kdesi četl -, která věří všemu,
co je v novinách, protože je to černé na bílém, to je opravdu konečná.
Sám jsem se vycvičil do stavu, kdy si zapamatuji "vtip" reklamy, něco, čím
upoutala, ale většinou si nezapamatuji to zboží!
Opravdu mi vadí na reklamě ty nepokrytě destruktivní záměry, zvlášť ve směru
k dětem. Například: Když musíš, tak musíš (krást, pokud jste to neviděl v
TV) nebo na blb-bórdech agresivní vnucování cigaret dětem (moje parta - moje
Petra). Zákazy v tomto směru podporuji.