Kampaně
Nic proti Američanům, kteří k dnešnímu rozhodnutí zda zvolit Gora anebo Bushe potřebovali absolvovat deset měsíců trvající kampaň, která stála nejméně čtyři miliardy dolarů (víc než Temelín), ale u nás něco podobného naštěstí nehrozí.
Naše znalost senátních kandidátů je velice skromná a totéž platí o jejich propagaci. Na rozdíl od sebevědomých amerických kandidátů nejen že zbytečně neutrácejí za transparenty a mávátka, ale také se příliš nechlubí, nepředstírají že jsou supermani. Spíše než na ostré vzájemné výpady spoléhají na drobné narážky, či poťouchlosti.
Tak je tomu třeba v ostře sledovaném chrudimskm obvodu číslo čtyřicet čtyři, ve kterém o židli senátora mezi jinými soutěží i Petr Pithart, Miroslav Šlouf a Petr Štěpánek.
Posledně jmenovaný si v průzkumech výrazně polepšil po té, co svěřil televizi jak marně u Českých drah usiluje o stejnou vstřícnost, s jakou se před tím u železničářů setkal Miroslav Šlouf.
Petr Pithart zase zaujal voliče příznivou referencí, kterou na jeho adresu učinila Šloufova stranická kolegyně Petra Buzková. Její výrok, o tom, že "ne každému vínu prospívají léta a jen dobrá vína s léty vyzrávají a odhalují další a další dary" se objevil v předvolební brožuře kandidáta konkurenční čtyřkoalice.
Sice s dovětkem, že si Petra Pitharta cení jako politického protivníka, nicméně v případě kandidáta vlastní strany se Petra Buzková o žádném víně nerozepsala. Jestliže vedoucímu premiérových poradců zatím průzkumy přisuzují až třetí příčku, není to tím, že by do svého volebního obvodu nejezdil. Zdá se že naopak jezdil moc. V Americe by to bylo normální, ale u nás? Přílišná iniciativa je stále spíše podezřelá.
Vysílá se v úterý 7. listopadu ráno.
Poznámka JČ: Obávám se, že Štěpánkova popularita hlavně stoupla proto, že mu dělá reklamu televize Nova.