Otevřený dopis pražskému primátorovi
"Čekali na ně!" Jak se revizoři v pražském metru úmyslně zaměřují na neznalé turisty
Otevrený dopis primátorovi mesta Prahy
Panu Janu Kaslovi
Magistrát hl. mesta Prahy
Mariánské nám. 2
Praha 1
Cekali na ne!!
Vázený pane primátore,
obracím se na Vás timto nezvyklým zpusobem, abych upozornil na skutecnost
která dobré jméno mého rodného mesta poskozuje.
V kvetnu tohoto roku jsem navstívil zlaté mesto Prahu se svými nemeckými
práteli. Protoze jsem se jim celou dobu nemohl venovat, doporucil jsem jim
dát auto do hlídané garáze, nepouzívat taxíku a pokud mozno jezdit metrem.
Tak se téz stalo. Na Malostranské si prátelé zakoupili jízdenky,
orazítkovali je a smerovali do stanice metra. Cirou náhodou je jeste pred
nástupistem ocekávala kontrola, která pozádala jednu z prítelkyn, aby se
prokázala jízdenkou. Ta tak ráda ucinila.
Chyba, nemela tak cinit, protoze, vzhledem k neprehlednosti pokynu na
automatu zakoupili prátelé jízdenky za 6 Kc, tedy ne za 8 Kc, jak se
vyzaduje pro daný tarif. Byla tedy zadrzena s zádostí zaplatit pokutu ve
výsi 400 Kc.
Vzápetí se vrátili dalsí dva prátelé, kterí jiz prosli
kontrolou, aby zjistili co se deje. Byli tedy také zkontrolováni a museli
také zaplatit pokutu (po 400 Kc).
Návrh zakoupit nové, správné jízdenky, byl
rigorózne kontrolory zamítnut.
Behem asi pulhodinového dohadování kontrolory se mým prátelum podarilo
vypozorovat, ze revizori se soustredili prevázne na turistické skupiny a
programove se jich vyrojilo víc, kdyz byly skupiny vetsí.
Tato dá se ríci
blbost zkazila mým prátelum celý pobyt v Praze.
Vázený pane primátore, je mi jasné, ze je pokuta dle predpisu oprávnená,
ale mám pocit, ze zamestnanci prazského metra vyuzívají neznalosti a omylu
turistu, aby vyrovnali deficit své spolecnosti. Má to asi systém - na
Malostranské se to urcite vyplatí.
Ve Vasem partnerském meste Hamburku, kde ziji uz pres tricet let, máme také
komplikované prodejní automaty jízdenek pro metro - nekdy se v nich nevyzná
ani nasinec.
Mesto si to uvedomilo: na exponovaných místech stojí
zamestnanci dopravního podniku v cervených uniformách, kteri poradí, a kdyz
je potreba, vymení i drobné.
Az zase zavítáte do Hamburku, rád
zprostredkuji schuzku s hamburským dopravním podnikem HVV, jehoz pracovníci
urcite rádi poradí.
A aby se mezitím dalsím návstevníkum Prahy nekazil
jejich pobyt, pozádejte prosím vedení Dopravního podniku hlavního mesta
Prahy, aby si nekryli deficit takovým krátkozrakým (a vuci cizincum
bezohledným) zpusobem.
Se srdecným pozdravem
Halstenbek u Hamburku, SRN
Této tematice jsme se v Britských listech věnovali už před časem, na základě dosti drastické zkušenosti Jana Čulíka ve stanici Staroměstská, čtěte zde.