S cestovní kanceláří FISCHER za hranice slušnosti a podnikatelské etiky
S Fischerem? Jednou a dost!
Co se Vám vybaví, když slyšíte o cestovní kanceláři Fischer? Mně až donedávna solidnost, spolehlivost. Jak jsem ale zjistila, je to pouze zdání.
Využily jsme s kolegyněmi jejich služeb pro dopravu na kongres poblíž Heraklionu na ostrově Kréta. Varováním nám mělo být už to, že jsme musely při telefonické objednávce uvést rodná čísla. Nemám téměř žádné zkušenosti s leteckou dopravou a tak jsem netušila nic zlého. Když jsem ale týden před odletem chtěla vyzvednout letenky na ruzyňském letišti, snažila se mne pracovnice CK Fischer přinutit, abych podepsala souhlas se zpracováním osobních údajů, a to i za všechny kolegyně, které se mnou cestovaly. Když jsem si ale přečetla, co má podepsat, zjistila jsem, že by naše data mohl kromě CK Fischer použít kdokoli, komu by je CK Fischer poskytla.
Stejně pochybný byl i další dodatek k cestovní smlouvě. Ten se zdánlivě vztahoval spíš na kompletní zájezdy a pouze v bodě 8 se zmiňoval o samostatných letenkách a nutnosti jejich rekonfirmace před letem tam i zpět, což ovšem obsahovala i cestovní smlouva. Jak se ale později ukázalo, nebyla to tak docela pravda. Když jsem odmítla dodatky podepsat, vyslechla jsem si od pracovnice za přepážkou výhružky, že mi neprodá letenky. To bylo obzvlášť úsměvné, když to bylo již dva týdny poté, co CK Fischer inkasovala za tyto letenky platbu. Nakonec se mi podařilo pracovnici umluvit a podepsala jsem pouze dodatek k cestovní smlouvě.
Vše bylo zdánlivě v pořádku a my jsme 19. května odletěly tak, jak bylo uvedeno na letence z Prahy do řeckého Heraklionu. Ještě na letišti v Praze nám na letence opravili zpáteční odlet 26. 6. 2001 na pozdější dobu, takže z Heraklionu jsme měly odletět v 19:50 v sobotu 26. května. Až do večera 24. května jsme se plně věnovaly kongresovému programu. Pak jsem se ale snažila rekonfirmovat zpáteční letenky a začaly první problémy. Na telefonu, který jsme měly uvedený na letence to nikdo nebral. Byla jsem lehce nervózní a hned druhý den ráno jsem to zkoušela bez úspěchu znovu. Nezbylo nic jiného, než zavolat do Prahy. Tam jsem se dozvěděla, že je vše v pořádku a že odlet je následující den z Heraklionu v 19:50. Domluvily jsme si program na další den a protože Hersonidos je od Heraklionu pouhých 20 km, nebyl důvod spěchat. Večer, když jsme se vrátily do hotelu, jsem ale zjistila, že se něco děje. Na mém soukromém mobilním telefonu jsem měla 7 zmeškaných telefonních hovorů z mně neznámého pražského čísla a pak i textovou zpravu z CK Fischer, že se náš let přesouvá na letiště v Chanii, což je ovšem na opačném konci Kréty!
Ihned jsem telefonovala do Prahy a tam jsem se ke svému zděšení dozvěděla, že o této změně věděli již při odletu z Prahy. Nezbylo nám, než zrušit plánovaný program na druhý den a objednat taxi do Chanie. Jistě si dovedete představit, že taxi na 20 km je podstatně levnější než na 160 km. Věděla jsem, že CK Fischer neplatí transfer na letiště, ale doufala jsem, že je natolik solidní, že v tomto případě, kdy to byla evidentně jejich chyba, se nám pokusí pomoci nebo se bude alespoň podílet na zvýšených výdajích. Nestalo se. Pouze jeden házel chybu na druhého a když jsme si stěžovaly písemně, dostalo se nám sice omluvy, ale také ujištění, že CK Fischer jednala naprosto v souladu s dodatkem k cestovní smlouvě, kde je uvedeno, že z provozních důvodů může dojít ke změnám na plánované trase přepravy. Nevím, ale trasa přepravy je pro mě to, jestli letadlo poletí například přes Bulharsko, nebo přes Francii. Trasa může být kratší nebo delší, ale stále má stejný start i cíl. A Tak nakonec vlastně můžeme být rády, že odlet byl z Chanie a ne z Athén. To je přece také v Řecku.
Takže pokud Vám cestovní kancelář pana senátora Fischera připadá stále solidní a spolehlivá, klidně použijte jejích služeb. Já a vím, že ani mé spolucestující, to již nikdy neuděláme.
Dokumenty: