Britské listy


pondělí 9. července

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Případ Majida Majeda:
  • Odpovídá ministerstvo vnitra: "Do rozhodování o udělování pobytu nám nemá nikdo co mluvit, chce-li Majid azyl, ať jde do azylového střediska" Informace o majetkových přesunech v ČR zůstanou z politických důvodů utajeny:
  • Proč je přístup k online katastru nemovitostí omezený: Štěpán Kotrba proti větrným mlýnům (Tomáš Pecina)
  • Neodůvodněný čtyřkoaliční optimismus Tomáše Peciny (Štěpán Kotrba) Internet:
  • Hrubý rasismus ve Světě namodro (Jan Čulík) Fotoreportáž ze zakončení roadshow SPIS "Internet mění svět" v Kongresovém centru:
  • Potulnej cirkus anebo budoucí koalice? (Štěpán Kotrba) Návrh:
  • Založme nový, veřejnoprávní deník (Vladimíra Al Malikiová, Lubomír Brožek) Česká politika:
  • Soumrak demokracie v ČSSD (Martin Kunštek) Týdeník Euro a Jan Kristofori:
  • Jan Paul má máslo na hlavě (Karel Špaček)
  • Ano, je mi to blbé, že Euro sponzoruje Kristoforiho výstavu (Jan Paul) Diskuse o nedostatcích cestovní kanceláře Fischer:
  • Jde o nespokojenost se službami (Pavel Novotný)
  • CK Fischer: Rady pana Kořenského jsou zavádějící (Marie Lipoldová)
  • Jako prosebníci na úřadě v dobách třeskutého socialismu (Eduard Vašátko) Protest:
  • Eugen Haičman je negramotný (Vlastimil Petříček)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • CK Fischer: Rady pana Kořenského jsou zavádějící

    Marie Lipoldová

    Domnívám se, ze rady na dovolenou P. Korenskeho jsou mirne zavadejici. Pise "chcete-li mit dost mista na nohy, nepouzivejte charterove lety nebo economy class. Kupte si letenku bussiness (sic!) class." V mnohych pripadech to neni nutne. Pokud ovsem cestujicimu nejde o status symbol. Lepsi je si zjistit, ktera spolecnost provozuje Boeing a ktera Airbus. V novych Airbusech je v cestovni tride stejne mista jako v business tride starych Boeingu. (Asi pred tremi tydny psali v IHT, ze prodejnost Airbusu stoupa a odbyt Boeingu prudce klesl - celkem se neni cemu divit.)

    U precpanych letadel muze existovat i dalsi problem, nejen nebezpeci trombozy. Kazdy cestujici neco vazi a ma sebou zavazadla. Bud spolecnost omezi povolenou vahu zavazadel, anebo je letadlo tezsi, takze potrebuje vice paliva, coz muze byt v meznich situacich nebezpecnejsi. S nedoporucenim charteru, myslim hlavne tech provozovanych cestovkami, lze souhlasit. Vetsi letecke spolecnosti totiz cini mene problemu odstavit letadla kvuli technickym prohlidkam a mit je nejakou dobu mimo provoz. Cestovka muze ztratit percentualne vic zisku, takze se muze snazit technicke kontroly oddalovat.

    Nevim, jestli existuje nejaky casopis pro spotrebitele, ktery by se zabyval objektivnim srovnanim leteckych spolecnosti - nezajimaji me dojmy hercu nebo novinaru z cest - tech je vsude plno - ale srovnani poctu a rozmeru sedadel v letadlech, jidla, frekvence a kvality technickych kontrol, zaruk pri ztrate zavazadel apod...Nekdy je mozne za stejnou cenu ziskat dost odlisnou kvalitu sluzeb.

    Specialni prostory na letistich s lepsi peci nemaji jen British Airways, ale vsechny zavedene letecke spolecnosti. A nejsou urceny jen pro business tridu, ale i pro cestujici, kteri u dane spolecnosti naletali dostatecny pocet kilometru.

    Vysvetleni ohledne oznacovani hvezdicek u hotelu "mimo Evropu nebo USA je pocet hvezdicek zavadejici" povazuji za absurdni. (Co Japonsko nebo Kanada?) Ano, muze byt zavadejici (a treba i v Evrope), ale proto si turiste kupuji hotel od CK, aby meli zarucenu kvalitu na urcite urovni.

    PS: Asi venuju prilis mnoho energie tematu, ktery za to nestoji, ale ty panske rady mi nedovolily nereagovat. P. Korensky radi zakaznikum, kteri chteli od Fischera zakladni hygienicky standard: "Kupte si Four Seasons". Proc? Oni pozadovali ciste prislusenstvi, ne pripojku na Internet v pokoji.

    Poznámka TP: Prostor pro nohy není jediný faktor, podle kterého se hodnotí dopravní letadla. Airbusy mají oproti boeingům problémy s nižší bezpečností: zvlášť v prvních letech provozu vyšších modelů, využívajících technologii "fly-by-wire" (piloti nemají klasický knipl, ale pouze jakýsi "joystick"), vykazovaly airbusy vyšší počet nehod na jednu letovou hodinu (dealer by řekl: na sto milionů letových hodin).


    Britské listy

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|