pátek 20. února

O B S A H

CO JE NOVÉHO V ČR:

  • Přehled aktuálních zpráv z České republiky Česká republika:
  • Další skandál, počkejte, neobracejte stránku (Andrew Stroehlein)
  • Another Scandal, Wait Don't Turn the Page (Andrew Stroehlein) Irák a plánované vojenské útoky Západu proti němu:
  • Nemocní a umírající v baghdádských nemocnicích - jsou to oběti sankcí a Saddáma (The Guardian, 19.2.1998)
  • Ó jaká překrásná válka o nejvyšší sledovanost reportáží z Iráku! (The Guardian)
  • Vedoucí armádní představitelé z války v Perském zálivu doporučují vyhnout se zbrklosti
  • Letecké útoky proti Iráku jako televizní show (Jiří Laburda) O popravě Karly Faye Tuckerové v Texasu:
  • Přestaňte se chovat jako lidi! (Jiří Jírovec) Může Česká republika vydělávat z turistiky více než Rakousko? Pokračování diskuse:
  • Máte pravdu, ale jsou zde jisté limity (Aleš Mueller)
  • Odpověď Vratislava Kusky Hokej v Naganu a dvojí občanství:
  • Dvojí občanství, hokej a zdravý rozum (Dalibor Štys), poznámka JČ o tom, mají-li či nemají dostat Češi v USA české občanství Česko-německé vztahy:
  • Názor Jaroslava Teplého k probíhající diskusi České ministerstvo vnitra informuje:
  • Účinnost snížení nejvyšší dovolené rychlosti v obci na 50 km/h za období říjen - prosinec 1997 Média:
  • Nové číslo časopisu AmberZine (z 19.2. 1998) na Internetu



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Může či nemůže ČR v turistice dohnat Rakousko? Odpověď na dopis pana Muellera

    Vratislav Kuska

    Vazeny pane Mullere,

    dekuji za zajimavy nazor. Moje odpoved muze zacit stejne jako Vas dopis - mate pravdu, ale jen castecne.

    Reklama je soucasti propagace a propagace je soucasti marketingu. Ac placena reklama je vetsinou hlavni casti propagace, v idealnim pripade ne. Propagace zahrnuje tez neplacenou propagaci, jako napr. doporucovani spokojenymi nebo ovlivnenymi zakazniky (z marketingoveho hlediska jde o totez, spokojenost je casto iluze, vyvolana marketingem), redakcni propagace v mediich, plus formy propagace vice vynalezave.

    Dovolte mi priklad: v kancelari me navstivil neohlaseny zastupce vyrobce whisky Crown Royal a zeptal se me, jestli mi muze dat jednu lahev jejich vyrobku. Pod vlivem vseobecneho povedomi jsem do te doby daval prednost whiskam skotskym a Crown Royal jsem nikdy neochutnal. Nabidku jsem, uz ze zvedavosti ("musi si byt setsakra jisti", rekl jsem si v duchu) prijal.

    Od te doby patri Crown Royal spolu s chivasem a dalsimi k mym oblibenym napojum. Pratelum v CR, kteri maji radi dobre piti, vozim od te doby zasadne Crown Royal - je vhodnejsi vozit z Kanady jako darek kanadsky vyrobek nez vyrobek skotsky nebo francouzsky. Takze tato lahev byla pro Crown Royal vynikajici investici.

    Ac to byla "placena reklama", nebyla to pravdepodobne reklama, kterou Vy jste mel na mysli, stejne jako v pripade novinaru, propagujicich urcite sluzby nebo vyrobky clanky a porady v rozhlase a televizi efektivnejsi nez placena reklama za castky, ktere jsou vetsinou nizsi nez normalni inzertni sazby.

    V pripade hotelu ci lazni, ktere pozvou na navstevu zdarma novinare, pracovniky cestovniho ruchu urcite zeme nebo dalsi lidi, kteri mohou za zlomek cen placene reklamy dosahnout stejneho nebo lepsiho vysledku pri zvysovani poctu navstevniku z te ktere oblasti nebo zeme, jde take o placenou propagaci, nic neni zadarmo, ale jejich vlastni sluzby je stoji daleko mene nez placena reklama, zvlaste v zahranici.

    Mate pravdu, reklamz nemaji nekonecny vliv, ale ROZHODUJICI. To staci.

    Je naivni si myslet, ze by Rakousko nepouzivalo marketing na prilakani hostu a navstevniku a ze by stacilo CR jen zlepsit svuj marketing a dostihlo, predstihlo by Rakousko.

    V me odpovedi panu Paletovi jsem neuvadel, ze Rakousko nepouziva k propagaci zeme marketing.

    Rakousko naopak melo jeden z nejlepsich marketingu cestovniho ruchu na svete. Zhorsili se (mene penez - vysledky uz se projevuji), ale stale maji mnohem lepsi marketing cestovniho ruchu nez CR. A na vysledcich je to videt. A nejen Rakousko, napr. i Polsko ma mnohem lepsi mezinarodni propagaci jako turisticky zajimava zeme nez CR. A na vysledcich je to tez videt.

    Podle statistiky WTO (World Tourism Organization) je Polsko na zebricku navstevnosti na osmem miste na svete, CR hluboko pod nim.

    Slivovice ve Vsetine (a na Morave, pivo v Plzni a Cechach, rybniky - ve kterych se jiz neda koupat) nemohou nahradit 10.000 km vleku.

    Dovolte mi odpovedet metaforou.

    Priklad c. 1 (oba pripady jsou skutecne). Do maleho mesta prisla mlada kvetinarka, ktera prave vyhrala nekolik mezinarodnich soutezi. Byla plna elanu a planu. Chtela si otevrit ve meste kvetinarstvi a v duchu uz videla, jak ji, pri jejich schopnostech, potvrzenych mezinarodnimi cenami, mesto lezi u nohou. Pote zjistila, ze v dotycnem meste uz tri kvetinarstvi jsou. Najednou se ji otevreni vlastniho kvetinarstvi zdalo nemozne a prijala praci v jednom z existujicich kvetinarstvi. Vlastni kvetinarstvi si nikdy neotevrela.

    Priklad c. 2. Neprilis uspesny student, jazzovy pianista, reditel rozhlasove stanice, prodavac pozemku a papirovych kelimku ceskeho puvodu, jmenem Ray Kroc, zalozil v roce 1937 podnik prodavajici mixery, ktere mixovaly sest mlecnych koktejlu najednou.

    V roce 1954 si vsiml, ze presto, ze karbanatky v buchte (hamburgery) prodava kdekdo, bratri MacDonaldove, v San Berdandino v Kalifornii, ktere pravidelne z obchodniho duvodu navstevoval, maji vice zakazniku nez ostatni restaurace nabizejici totez.

    Zacal se zajimat proc a brzo jim navrhl uplatnovat jejich zpusob prodeje i v jinych restauracich (otvirani dalsich vlastnich restauraci a prodavani myslenky, respective uspesneho systemu - franchising).

    Stal se jejich partnerem, v roce 1955 otevrel prvni McDonalds z planovaneho retezce (chain) v Des Plaines, Illinois a prodal dve prava na provozovani restauraci pod jmenem MacDonald (vedel, ze pod jmenem Kroc by uspechu nemusel dosahnout). V roce 1961, kdy mela firma McDonald pres dve ste restauraci a rocni obrat temer ctyricet milionu dolaru, pan Kroc k


    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|