úterý 3. března

O B S A H

CO JE NOVÉHO V ČR:

  • Přehled aktuálních zpráv z České republiky: Velká Británie:
  • Má nevysvětlitelné chování Čechů nad hokejem má obdobu v nevysvětlitelném chování čtvrt miliónu Britů, kteří se o víkendu účastnili v Londýně demonstrace "v zájmu venkova"? (Jan Čulík) Sdělovací prostředky a svoboda projevu:
  • Mediální multimilionář Rupert Murdoch odmítl vydat memoáry britského politika, kritické vůči Číně.
  • Kultura zbabělství: Co je nutno dělat, abychom si zachovali svobodu (Timothy Garton Ash - článek velmi aktuální i pro nás)
  • Názory odjinud: Noviny a novináři v České republice (Z Fóra Neviditelného psa vybral Tomáš Pecina) Bohužel, ještě znovu to hokejové vítězství v Naganu:
  • "Jsme hrdí vlastenci!!" Tři články čtenářů deníku Slovo (3.3.1998) kritizující Jana Čulíka za to, že odmítl přehnané české hokejové nadšení
  • K článku o hokejistech od Dannyho Novotného /Jiří Jírovec)
  • Hokej na prodej aneb pan Jírovec nás klame (Danny Novotný)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • K článku o hokejistech od Dannyho Novotného

    Jiří Jírovec

    Samozrejme pripoustim, ze o nekterych vecech nevim, jakoz i to ze se mohu "seknout" pri interpretovani informaci, ktere se ke mne dostanou. Necham se rad poucit. Rozhodne si ale nepomaham selektivnim vyberem, aby mi uvedene "pasovalo" do clanku.

    Dany Novotny ma zrejme jiny nazor na duvody, proc v Buffalo ukazali Haska a Smehlika se zlatymi medailemi a hrali k tomu ceskou hymnu. Mne dava vic smysl to, ze jde o kseft, a tak to udelali tak, jak uznali za vhodne. Z me strany to neni vymyslene - Hasek tam stal a lidi jasali - a ja jsem z toho, po zkusenostech z jinych sportu, vyvodil, ze Haska povazuji za "sveho", protoze je bufalak a ze jim je srdecne jedno, ze je Cech. Misto hymny mohl byt treba ohnostroj nebo cokoli jineho. Udelali to tak, aby to bylo pekne.

    Ve svem clanku jsem napsal, ze "vitezstvi Cechu za morem nikoho nezajima, protoze je nezpenezitelne". To neznamena, ze by (hokejovi) sportovni novinari nedokoncili svoje zpravodajstvi z Nagana (vcetne oslav v Praze). Mel jsem na mysli to, ze tady mimo hokejove fanousky nikoho moc nezajima, ze to byla prave Ceska republika (o niz vetsina lidi stejne nevi, kde je), ktera vyradila Kanadu (a USA) a ze se zajem presune na klubovou a tedy zpenezitelnou rovinu.

    Ackoli tech deset lidi, s nimiz piju v praci kafe, nepredstavuje statisticky vyznamny vzorek kanadske populace, je dost dobre mozna, ze jejich reakce byla typicka. Po prohre Kanady mi jeden z nich prisel pogratulovat (se stiskem ruky, jakoby za Kanadu prijimal onu porazku). Utkani se chvili rozebiralo a tim pro ne olympijsky hokej skoncil a zacali se tesit na NHL. Utkani Cechu s Rusy je uz valne nezajimalo.

    To co Danny Novotny pise ve svem clanku (BL 2.3. 1998), totiz ze "Dle stredecnich USA Today cekaji na vsechny hrace z CR hrajici v NHL mohutne oslavy v klubech," muj nazor jen potvrzuje. Je nutne si uvedomit, ze prijmy z prodeje zbozi, ktere nejakym zpusobem s hokejem souviseji (dresy, podepsane hokejky, cepice s klubovymi znaky atd) obnaseji vic nez miliardu dolaru rocne. To je vic nez prijem ze vstupneho. Samozrejme, ze kluby udelaji reklamu vlastnim hracum, kteri maji zlatou medaili, protoze se na tom chteji prizivit.

    Ostatne jde predevsim o kseft. Sledovat jakykoli sport v TV (krome tenisu, kde jsou povinne prestavky po lichych hrach) je v podstate utrpeni, protoze jde spis o reklamy tu a tam prolozene sportem nez naopak.

    Je dost dobre mozne, ze prave odstraneni reklamnich prestavek, na nez jsou spickovi hraci zvykli, bylo pricinou porazky Kanady. Zapasy NHL jsou v realu nuda, protoze odpada spad a tempo, ktere mohl clovek videt na olympiade. Pestni souboje v NHL jsou jednim z "leku" na tuto nudu.

    Napsal jsem, ze dochazi k "damage control". Mel jsem jeste dodat, ze se strany NHL a jejich komercnich zajmu. Bude se muset udelat neco proto, aby lidi dal kupovali veci ktere inzeruje Gretzky (prestoze je "loser"). S tim se bude muset vyrovnat NHL stejne tak jako reklamni agentury, ktere znama jmena pouzivaji pro reklamu (i) nehokejovych vyrobku (Gretzky napriklad doporucuje najimat auta u firmy Thrifty).

    Jinym prikladem mohou byt televisni kontrakty US spolecnosti FOX s NHL. V pripade vitezstvi USA mela NHL vystarano na nekolik let. Pokud ovsem marketingovi experti one firmy usoudi, ze zajem divaku USA o konsumovani reklam behem hokejovych prenosu upada (mozna prave diky vitezstvi Cechu), muze byt NHL v trablu.

    To, ze vitezstvi neznameho, respektive neprodejneho jmena, muze mit negativni dopad na business ilustruje pripad Dany O'Briena. To je American, svetovy rekordman v desetiboji, ktery byl horkym favoritem na olympiade v Barcelone. Clovek pouzitelny zjevem, predeslou slavou i narodnosti v reklamach urcenych pro severoamericky kontinent.

    Pred barcelonskou olympiadou ho byla plna televise, reklamni spolecnosti se zrejme domnivaly, ze tim "predpripravi" divaky na padny argument, ze boty Nike, ci co propagoval, jsou vskutku nejlepsi, protoze je pouziva olympijsky vitez.

    Pak ovsem desetiboj vyhral Cech Zmelik a bylo po slave. Na porazku doplatil O'Brien, jeho agent, mozna jeho atleticky svaz a rozhodne i ona firma, ktera musela predelat reklamy. Zmelik na tom nevydelal, protoze jeho jmeno nikomu nic nerikalo.

    Jiří Jírovec



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|