pátek 19. června

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv z ČR Volby v ČR:
  • Volební nekampaň (Jiří Guth) Česká žurnalistika:
  • Neschopní klepetkové v ČT bez rozhledu a kritičnosti vás občany stojí peníze: konkrétní příklad z kapitálových trhů (Autorovo jméno je známo) Financování vědy v ČR:
  • Co skutečně pomůže naší vědě (Jaroslav Král) Sdělovací prostředky:
  • Bobošíková byla v Jednadvacítkách výborná! (Václav Žák) - Naučil jí to Andrew Stroehlein - sledujme, jak to s A.S. v České televizi dopadne. Bude snad vypuzen jako Kytka? Osud tohoto demokraticky vzdělaného Američana je měřítko stavu ČT a toho, jak to Puchalský míní vážně s reformami (Jan Čulík)
  • Václav Žák hodnotí Jednadvacítky povrchně! Je "zlý" moderátor předpokladem úspěchu? (Tomáš Pecina)
  • Ještě Áčko TV Nova: Živím se svým tělem (Milan Kruml)
  • Jak to bylo s pořadem Živím se svým tělem (Petr Štěpánek, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Slovo 19.6.1998) Společnost:
  • Nový vědecký výzkum: nesobecké a slušné chování přináší společenský úspěch! Česká ekonomika: Podnik Tatra
  • Summerfest (Jiří Jírovec, s poznámkou Jana Čulíka) Česko-německé vztahy:
  • Poznámka k poznámce pana Zemana, týkající se Benešových dekretů: (Tomáš Pecina) Volby v ČR a Češi v zahraničí:
  • "Co očekávají Češi v zahraničí od nové vlády (Jiřina Fuchsová) Volby v Austrálii:
  • Queensland, Austrálie: Dny napětí při čekání na konečný výsledek voleb ve Slunečném státě (Robert Nohejl)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Volební nekampaň

    Jiří Guth

    Pani Fuchsova se ptala (BL 18/6) po smyslu zakazu kampane 48 hodin pred volbami. Mam k tomu hrozny zazitek z dnesniho (ctvrtek 18/6) vecerniho vysilani Radiozurnalu (CRo1). S vaznou tvari (tedy v radiu spis vaznym tonem, ze) si to vylozili tak, ze NIKDO nesmi v radiu rict ZADNY nazor na politickou stranu ci jejiho predstavitele. V kontaktnim poradu prosili posluchace, aby nic takoveho nerikali... Tedy, u tech posluchacu by to clovek mozna ozelel, ale tam nemluvili ani komentatori, analytici, opravdu nikdo. Bylo to dojemne sterilni, jenom si opakovane delal rozhlas reklamu, jake ze bude mit skvele zpravodajstvi z voleb o vikendu. Ach jo. Zlaty internet.

    Uprimne podiveni pi.Fuchsove me inspiruje k analogii: Ma vlastne jeste smysl to zakonne ustanoveni o vysilacim case pro reklamy politickych stran ve verejnopravnich mediich?

    Kdyby tech stupidnich "spotu" nebylo, byly by volby mene demokratictejsi? Je takova pojistka nutna? Nejsou ceske sdelovaci prostredky sdostatek inteligentni a zodpovedne? Myslim, ze i marginalni (a tim zajimave, cerstve) politicke subjekty prostor ziskali - ted mam na mysli treba Obcanskou koalici-Politicky klub. Je fakt, ze treba tzv.Nezavislym se to nijak zvlast nedarilo, ale jednak si myslim, ze v danem volebnim systemu jsou proste opravdu mimo, jednak k inteligentni prezentaci nevyuzili ani ten povinny cas. Treba jejich kandidatka v Jihocesku je vylozene atraktivni - prevazuji starostove a ekozemedelci! To ovsem nezavisly hrac na pilu, hvezda jejich "spotu" nerekl a asi ani nevedel.

    Tak nevim - je napriklad neco takoveho (jako je to povinne vysilani) v zahranici, zejmena ve stredni Evrope?

    Jiří Guth

    (V Británii se jen nesmí ve sdělovacích prostředcích mluvit o tom, jak volby asi dopadnou, kolik lidí se účastní a jak vypadají průzkumy veřejného mínění voličů před volebními místnostmi, tzv. exit polls v době, kdy jsou volební urny ještě otevřeny. - V Británii existují občanská "stranicko-politická vysílání", kdy strany dostávají čas podle rozsahu parlamentní podpory, a před volbami "předvolební politická vysílání", kdy dostávají strany televizní a rozhlasový čas podle míry podpory v zemi. V Británii s většinovým systém je ovšem stran jen několik. Ta politická vysílání jsou pěti či desetiminutovky, a vysílají se většinou na všech okruzích jen jednou, v jediný den, i když třeba v různou denní dobu, většinou před zprávami, které jsou kvůli tomu o pět či deset minut zpožděny. Jsou to politické reklamy, které si dělají strany samy. Jsou jasně odděleny černobílým titulkem od normálního televizního vysílání. V jednom dni se vysílá jen jedna pěti či desetiminutová politická reklama a takové reklamy se nevysílají zdaleka každý den. Rozhlasové a televizní stanice tyto reklamy nemají rády, protože po jejich odvysílání radikálně poklesne sledovanost okruhu, který reklamu odvysílal, a už se ten den nevrátí k normálu. Nedávno navrhla BBC zrušení tohoto politického vysílání, vysloužila si velké protesty od labouristů, že prý chce BBC "zamezit politikům, aby mohli přímo hovořit s voliči". JČ)

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|