Ublížená dušička (Česká pošta)
(Odpověď na dopis tiskového mluvčího České pošty.)
Vazeny pane (i kdyz se mi po vasi (male v :-) ) reakci prici vas takto
oslovit),
docela mne pobavila vase vrchnostenska odpoved (...ublizena dusicka...).
Nejsem nevedomy; to, co jste popsal (bankovni smlouvy s ČP atd), jsem
zminoval jiz ve svem prispevku.
Jadro me ponizene stiznosti bylo v tom, ze posta VEDELA, ze chci
(potazmo moje zena), zaplatit 200,00 Kc na BANKOVNI UCET, a ocekaval
jsem, ze zaplatim NAJEDNOU VSECHNY poplatky za sluzbu.
Tak se skutecne
nestalo, at jiz budete predvadet jakoukoliv slovni ekvilibristiku.
A to, ze je to uvedeno v jakychsi vseobecnych podminkach, mi vzdalene
(skutecne velmi vzdalene) pripomina chovani jistych firem, ktere uvadeji
vsechny podminky velice drobnym pismem na velice zastrcenych mistech. A
pak se divi, ze jejich obchodni partneri je neznaji.
Ostatne podobne zmaten nejsem sam.
Klienti jisteho penzijniho fondu takto platili sve prispevky (200,00,
300,00 atd.) postovni poukazkou (slozenkou) na ucet tohoto fondu. Byli
velice udiveni, ze doslo pouze 196,80 Kc nebo 296,80 Kc (tehdy byl onen
legendarni poplatek 3,20 Kc).
Mate pravdu, byla to moje (nase) chyba, budu se snazit minimalizovat
svoje obchodni vztahy s CP a byt pri tom maximalne ve strehu (snad si
sebou budu brat i pravniho zastupce - pardon, to byl pokus o vtip).
I kdyz ta minimalizace v soucasnosti pujde jeste velice ztuha. Prece jen
mate nejvice obchodnich mist.
Ale UBLIZENE DUSICKY mivaji dlouhou pamet.
Ladislav Pavlič