čtvrtek 23. září

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled událostí Odkazy:
  • Soubor nejzajímavějších článků z poslední doby Využijme internet:
  • Pošlete prosím - i anonymně - údaje o členech bývalé nomenklatury KSČ, kteří dnes podnikají (Václav Žák) Prezident Havel dělá soukromým podnikům reklamu:
  • Špatný příklad (Ivan Hoffman) Hrozba monopolu v Americe:
  • Firma Microsoft "bude muset být rozčleněna na kusy", požaduje americká vláda Stížnost L Pavliče na Českou poštu a odpověď jejího tiskového mluvčího - reakce:
  • Ublížená dušička (Česká pošta) (Ladislav Pavlič)
  • Česká pošta promluvila (Petr Jánský)
  • Dva poplatky České pošty (Mirek Vachek)
  • Mluvčímu České pošty: Ovládejte svou aroganci anebo opusťte ihned svou funkci (Drago Sukalovský)
  • Arogance mluvčího České pošty (Petr Novák)
  • Typické jednání českého úředníka (Jindřich Pařík)
  • Musím hájit dobré jméno České pošty (Ladislav Vančura, mluvčí České pošty)
  • Přátelská pomoc panu tiskovému mluvčímu České pošty I. (a jiným úředníkům) - Rozbor textu (Jindřich Pařík)
  • Přátelská pomoc panu tiskovému mluvčímu České pošty II. (a jiným úředníkům) - Vzor odpovědi (Jindřich Pařík) Televize Nova:
  • Společnost CET 21: Jak je to s navyšováním jejího kapitálu? (Jan Lipšanský, Petr Novotný) Reakce:
  • Vliv estébáků v České republice (Dalibor Žůrek)
  • Estébácké spiknutí? (Ludvík Vavřina) Korespondence:
  • Výzva sochařů: otevřte archívy Státní bezpečnosti - a odpověď Václava Grulicha (Petr Hladký)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Arogance mluvčího České pošty

    Petr Novák

    Ve včerejších BL vyšla zajímavá reakce mluvčího České pošty, s.p. na článek v BL kritizující podmínky při převodu peněz pokázkou typu A na běžné účty v bankách. Zatímco pan tiskový mluvčí Vančura nám, čtenářům BL, podrobně vysvětlil celý problém, běžný klient na přepážce České pošty si zřejmě takové vysvětlení nezaslouží.

    Navrhoval bych České poště, aby do roku 2000, dokdy údajně problém dvou poplatků vyřeší, zahrnuliado toho "viditelného" poplatku 8 Kč ještě službu, že pracovníci ČP budou zákazníky informovat o tom, jak správně používat služby České pošty a jaký je tedy správný postup, když klient ČP chce skutečně poukázat konkrétní částku na běžný účet nějaké banky (a aby tedy na cílovém účtu nic nechybělo).

    Pokud ČP nebude klienty takto informovat, nemůže se divit, že si někteří zákazníci budou stěžovat.

    Mnozí zákazníci již pochopili, že na špatnou službu si mají stežovat u toho, kdo jim jí poskytl, a není úkolem zákazníka pátrat, kde v řetězci dalších firem podílejících se na službě došlo k chybě.

    Konec konců většina z nás si bude stěžovat intuitivně na špatné jídlo v restauraci u obsluhy a nebude pátrat, jestli za to může kuchař, nebo jestli byly špatné suroviny.

    Pan Pavlič byl zákazníkem České pošty a ta nesplnila jeho očekávání, tak si stěžoval.

    Česká pošta jistě má právo vysvětlit, že za tento konkrétní problém nenese vinu, ale myslím, že by to jejich tiskový mluvčí mohl udělat zdvořilejší formou, než začít tím, že doporučuje svým zákazníkům více přemýšlet.

    Kdyby totiž zákazníci ČP skutečně začali více přemýšlet, mohlo by se snadno stát, že by skutečně využili konkurenční službu složení hotovosti na běžný účet banky, protože tato služba je u většiny bank při skládání peněz na účet dané banky bezplatná, přestože zahrnuje obdobné úkony a činnosti, jaké nám popsal pan tiskový mluvčí.

    V souvislosti s reformou veřejné správy se hovoří také o roli České pošty jako dalších kontaktních míst veřejné správy, o možnostech podávat všechny formuláře poštou a poštou také dostávat poštou veškerá vyrozumění včetně originálů dokladů (registrace vozidel, cestovní pasy, občanské průkazy).

    Například žádosti a originály dokladů se zásadně posílají poštou v Británii, zajímavou roli má pošta třeba ve Švédsku, kde automaticky poskytuje každému občanovi e-mailovou schránku. V takových příkladech bychom jistě mohli pokračovat.

    Jen z reakce tiskového mluvčího ČP začínám mít strach, zda aroganci některých úředníků veřejné správy v České republice nenahradí arogance pracovníků státního podniku Česká pošta a jinak vše zůstane při starém.

    Jen "stranám" se již bude říkat "zákazník" a za každý úkon se bude - možná dvakrát - muset platit.



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|