Česká pošta promluvila
Chtěl bych poděkovat L. Pavličovi za jeho článek Platba na České poště. Hned ze dvou důvodů - jednak otevřel problém, který trápí kdekoho, a jednak přiměl k reakci mluvčího ČP.
Kdyby ČP byl solidní podnik, mluvčí by se panu Pavličovi omluvil i přesto, že neměl zcela pravdu, nebo» pošta nikoho neokrádá. Přenáší jen nemožným způsobem na zákazníka jakousi dohodu ČP s bankami. Dále by mluvčí šel a požádal poštovního programátora, aby poplatek 3,90 přenesl na vstup, zákazník by ho zaplatil při podání složenky a doručená částka byla taková, jaká je na složence napsaná (jak je ve světě zvykem).
Protože by to bylo moc jednoduché a protože ČP solidním podnikem není, veškerou energii mluvčí věnoval na sepsání arogantně ironické odpovědi. Ani netuší, jak dal nahlédnout do duchovního vakua vedení pošty a jak tím ČP v očích veřejnosti poškodil. Znám desítky pracovníků a pracovnic pošt, kteří mají nesrovnatelně vyšší standart jednání se zákazníky, nežli jejich mluvčí.
Abych to zkrátil: Nad reakcí pana ing. Vančury slušný člověk zakroutí hlavou. Méně slušný bere pytel a jde na to.
Petr Jánský