Nebylo by dobré vyhradit pro prostituci médii na internetu
virtuální koutek?
Jak časopis Ekonomická revue Hospodářství nabízí podnikům
skrytou placenou reklamu
Motto:
"Před třemi lety jsme začali vydávat hospodářskou revui Central European
Economic Review. Přitom jsme zjistili, že někteří naši konkurenti slibují,
že budou přednostně tisknout články o těch podnicích, které jim zadají
inzerci. My něco takového přirozeně neděláme. Ocitl jsem se v podivné
"pedagogické" roli, když jsem musel vysvětlovat středo a východoevropským
reklamním agenturám, že je rozumnější číst náš časopis, že ho budou čtenáři
pro jeho nezávislost a objektivnost brát vážněji než konkurenci."
Frederick Kempe, šéfredaktor evropské mutace časopisu Wall Street Jorunal,
viz Listy č. 4/1996, str. 42.
Vazeny pane Culiku,
nechcete o sobe napsat za par korun propagacni clanek? Jako prispevek k
diskusi o nezavislych ceskych mediich Vam posilam neco, co mi dokonce
nevyzadane pristalo v postovni schrance.
S pozdravem
Petr Paleta
PS: Pro prostituci je v Praze vyhrazena Perlovka. Nestalo by zato
vyhradit
nejaky virtualni koutek pro prostituci medii ?
Nakladatelství a vydavatelství
Panská 8
110 00 Praha 1
tel./fax/záznam: 24212648, e-mail: aleda@login.cz
náš dopis zn.: A 395/2000
v Praze dne: 6. 3. 2000
Vážený pane,
na základě našeho telefonického rozhovoru Vám zasíláme naši nabídku.
Ekonomická revue Hospodářství je měsíčník pro ekonomickou publicistiku,
určený pro ekonomy a manažery, který má celorepublikový dosah. Ze 75 % je
distribuován předplatitelům, 25 % je určeno pro direct mail (je zasílán na
vybrané adresy firemní, podnikové a finanční sféry). Předplatiteli časopisu
jsou podnikatelé, manažeři, firmy, podniky, banky a další finanční
instituce, státní správa, ústřední státní instituce, komory, svazy,
asociace, odborné a vysoké školy, veřejné okresní a městské knihovny,
ústavy. Vzhledem k uvedené struktuře předplatitelů (hodně knihoven) je
počet čtenářů možné pouze zhruba odhadnout - na 30 000 až 40 000. Obsahem
časopisu jsou analýzy, komentáře, rozbory, diskuse, praktické zkušenosti,
prognózy, chystané i přijaté legislativní změny atd. z různých oblastí
ekonomiky, naší i zahraniční.
V letošním ročníku zavádí naše redakce ve spolupráci s příslušnými
sdruženími pravidelnou rubriku, jejíž existenci - vzhledem k nárůstu počtu
uživatelů internetu - si vlastně vynutili čtenáři časopisu sami. Jedná se
tedy o reakci na poptávku pod heslem "O internetu se hodně mluví, ale
málo ví". V článkové části časopisu bychom proto rádi v této souvislosti
představili co nejvíce témat, souvisejících s internetem. Tyto materiály
pak chceme v přílohové části doplňovat barevnou komerční přílohou, v
níž by jednotlivé firmy představily svou konkrétní nabídku a její
zvláštnosti a výhody. Vzhledem k zaměření našeho periodika máme zájem na
tom, aby se v této příloze prezentovaly firmy spíše formou propagačních (P.
R.) článků, než klasickou reklamou, proto jsme se rozhodli naši nabídku
cenově zvýhodnit. Cena jedné tiskové strany pro reklamu v našem časopise je
35 000 Kč, pro připravovanou barevnou komerční přílohu jsme ji snížili o
více než třetinu - na 20 000 Kč (bez DPH). Pro konkrétní představu: jedna
strana (formát zhruba A 4) obnáší cca 8000 znaků (včetně mezer) textu, to
znamená při prezentaci firmy v barevné komerční příloze je třeba "odečíst"
z uvedeného rozsahu textu plochu věnovanou ilustracím a logu firmy, čili
délku textu úměrně zkrátit.
Jsme samozřejmě připraveni naši nabídku přizpůsobit Vašim
individuálním požadavkům.
Přivítáme rovněž i autorské články zaměstnanců Vaší firmy k
jednotlivým tématům problematiky Internetu.
Těšíme se na případnou spolupráci.
S pozdravem
Mgr. Jitka Bláhová
Ekonomická revue Hospodářství