Nejhledejme rozdíly mezi židy, ale necitlivě zničené lokality
Juliana
Vazeny pane Culiku,
informace uvadene v clanku F. Rocka
nejsou uplne. Hledala jsem informace
na Internetu a clanek z Prava 2. 3. 2000 (M. Zeman, M. Husek: Spor o
zidovsky hrbitov v Praze: pro a proti) dava tusit, ze nekteri lide vedeli,
ze hroby pod planovanou stavbou
existuji a ze budou naruseny. Pravo uvadi, ze v breznu 1994 byla stavba z
techto duvodu zakazana. Posudek vypracoval J. Fajmon z Prazskeho ustavu
pamatkove pece. O tri roky tento clovek zmenil nazor a se stavbou
souhlasil; kratce nato urad opustil.
Kdyz ted media (dokonce i komentator Prava P. Verner o par dnu pozdeji,
jako by necetl clanky deniku, do nehoz pise) uvadeji, ze Ceska pojistovna
zacala stavet garaze v dobre vire a o hrobech nic netusila, zda se mi, ze
ponekud setri pravdou.
PS: Hledala jsem ve vyhledavaci nejake dalsi informace o J.
Fajmonovi, ale
neuspela jsem.
PPS: Mozna by se dalsi diskuse nemela ani tak tykat rozdilu mezi
ortodoxnimi a reformovanymi Zidy, jak se o to snazi F. Rocek, ale dalsich
necitlive znicenych lokalit. Myslim, ze supermarketu Delvita padlo za obet
praveke pohrebiste, obchodnimu domu na Vaclavskem namesti stredoveka
lekarna a tak by se bohuzel dalo pokracovat. Slepi a hlusi ke kulturnimu
dedictvi?