Britské listy


pondělí 12. března

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Kupónová privatizace očima kanadského experta:
  • České kapitálové trhy: pohled zvenčí (Z. S. Blaha) Kdo skutečně vládne světu:
  • O tajné mezinárodní Bilderbergské vlivové skupině (členy jsou i M. Žantovský a K. Kovanda) (Guardian) Sčítání lidu:
  • Dokument k článku Podezřelé známosti (Jana Konopová) K odmítnutí Bucharova filmu "Sametová kocovina":
  • Alena Müllerová z ČT: Nařčení z cenzury je mylné
  • Aleně Müllerové: skutečnosti, které vám nejsou známy (Robert Buchar)
  • Kde vzala Michaela Koliandrová kompetenci zasahovat do Bucharova filmu? (Martin Vadas) Reakce:
  • Přímá demokracie není žádné spasení (Vladimír Rott) Reakce:
  • Otázky, na které Jana Bobošíková neodpověděla (Jiří Slavík) Reakce na článek Ivana Straky o BL v Reflexu:
  • Kam kráčí Reflex ? Aneb od Britských listů k Zelenému Raoulovi (Zdena Haidingerová)
  • Obvyklá strakovská exhibice a proč Čulík somruje (různé reakce z www.extra.cz) AKTUALIZACE, PONDĚLÍ 11.30:
  • Londýnské ústředí Amnesty International vydalo zdrcující zprávu o policejní brutalitě v ČR (shrnutí) KOMPLETNÍ ZPRÁVA AMNESTY INTERNATIONAL, LONDÝN:
  • ČESKÁ REPUBLIKA: Svévolné zadržování a špatné zacházení ze strany policie v souvislosti s protestními akcemi v září 2000



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Aleně Müllerové: skutečnosti, které vám nejsou známy

    Robert Buchar

    Vazena pani Mullerova,

    dovolil bych si odpovedet na Vas dopis a upresnit nekolik detailu, ktere Vam mozna nejsou znamy:

    1. Zadne konkretni financni pozadavky jsem nemel. Pokousel jsem se o  cene jenom vyjednavat, coz je ve svete normalni proces. Musel bych byt uplne padlej na hlavu, kdybych pristoupil na prvni nabidku, ktera je polozena na stul. Mozna se Vam to zda neuveritelne, ale 100,000 KC tady neni zadna suma. Kdyby to mela byt moje mesicni mzda, tak bych se tu neuzivil. V podstate je to asi tolik, kolik by me stalo prestrihat film. Na druhe strane bych byl uplnej blb, kdybych vam to nabidl zadarmo, kdyz vim kolik platite "sve" lidi, kterym zadavate zakazky. (Ne ze bych jim to nepral, ale take vim, kolik nabidnete lidem jako ja, kdyz vam navrhnou neco tady v USA pro CT natocit.)

    2. Je nanejvys zajimave, ze vyjednavani nahle skoncilo v okamziku, kdy jsme se s panem producentem Luksem na vsech detailech v podstate dohodli (jak konkretne zkratit film a rozdelit do tri casti) a kdy jsem pozadal, aby do smlouvy byl pridan nasledujici paragraf: THE LICENSEE agrees to broadcast all three parts of the documentary film SAMETOVÁ KOCOVINA without any additional editing and all together. (Nákupčí souhlasí, že odvysílá všechny tři části dokumentárního filmu bez dalšího sestřihu a všechny tři části budou odvysílány dohromady.)

    Tento pozadavek jsem uvedl na zaklade nasledujici zpravy od pani "dramaturgyne" Koliandrove:

    Vážený pane Buchare,

    ačkoli komunikace mezi námi velmi vázne, musíme se s konečnou platností domluvit, jestli nám pro vysílání ČT chcete poskytnout snímek "Sametová kocovina". Jeho předpokládané vysílání má proběhnout 21.4. Po konzultaci s mým nejbližším nadřízeným - ředitelem programu P.Kolihou - navrhuji, abyste za podmínek smluvených s pány Kochmanem a  Luksem poskytl ČT svůj záznam. Rozdělíme jej do tří částí, doplníme ukázkami z filmů, o kterých se v nich mluví, a pokrátíme dle předchozí dohody. Součástí večera bude i beseda s filmaři a kritiky. Její termín ještě nevíme, proto Vám ani přesně nemůžeme vypsat její účastníky.

    Počítáme s T. Brdečkovou, M. Spáčilovou, J. Rejžkem, V. Justem, I. Chaunem, H.Třeštíkovou a dalšími včetně Vás, budete-li právě v Praze. Odpovězte nám, prosím, zcela konkrétně co nejdříve.

    S pozdravem

    Michaela Koliandrová*)

    3. Z korespondence jsem usoudil, ze pan producent Luks na jednani, kde padlo konecne rozhodnuti, snad ani nebyl.

    4. Co se tyce vystrizeni pasazi z Miloty, mluvili jsme o casti, kde se zminuje o Mackovi. To jsem take na prani pana Miloty vystrihl uz pro promitani v Jihlave. Co se tyce poznamek o Vendovi Veskrnovi, tak i  tam jsem nakonec ustoupil a souhlasil po dohode s panem Milotou tuto pasaz vystrihnout (i kdyz z meho pohledu, v normalni demokracii je to prkotina, kterou by se tady nikdo nezabyval).

    5. Co se samotne dramaturgie tyce, mam na to podobny nazor jako pan Vadas. Rekl bych, ze jeste vyhranenejsi. Nevim jsetli je Vam znamo, ze  v USA dramaturgove nejsou. System ktery tady funguje je:

    scenarista-reziser-producent. Je to jednodussi a ekonomictejsi. Producent prebira roli dramaturga. Je to zdravejsi, protoze ma soucasne kreativni i ekonomickou zodpovednost za dilo.

    Cesky dramaturg nema zadnou ekonomickou zodpovednost a jen se snazi "vylepsit" neco, co uz nekdo vytvoril.

    Chapu roli dramaturga v televizi jako osoby zodpovedne za vyber tematiky poradu, ale ne jako "tvurce" ktery ma patent na kreativitu a vi nejlepe co a v jake forme bude divakovi chutnat a po cem asi bude zvracet. Myslim, ze televizni divaci sledujici a platici si "verejnopravni" televizi jsou svepravni natolik, aby jim porady byli predkladany tak jak byly vytvoreny, a ne predzvykane od "dramaturgu".

    Je skoda, ze diskuse mezi nami zacala az ted po 6 mesicich, kdy vsechno skoncilo. Pan Hubac se neozval nikdy. Z vyse uvedenych duvodu jsem vydedukoval, ze pani Koliandrova mela jediny zajem: dostat do ruky "material" a nalozit s nim jak uzna za vhodne.

    Chtel bych jeste podotknout, ze se nepovazuji za rezisera. Jsem kameraman. Film jsem nakonec musel rezirovat sam, protoze jsem nenasel nikoho, kdo by se do toho chtel se mnou pustit. Kazdy mne tady varoval, ze to nestoji za to, ze to Cechach nebude nikoho zajimat. Do urcite miry meli pravdu. Ja jsem ten film take delal za ucelem pouzivat ho pro me studenty filmu tady v USA.

    Tema "A struggle of an artist to be an artist" plati vsude na svete stejne.

    Logicky by melo byt zrejme, ze bude v zajmu ceske spolecnosti ho ukazat take obyvatelum Cech. Ale jak jsem poznal za ty dva roky, co jsem na filmu stravil, v Cechach se logika, aspon ta moje, neda uplatnovat. Atmosfera "virtualniho zivota" v  soucasne ceske spolecnosti mne postupne prestava zajimat.

    Demokracie se neda nastolit, musi se vyvinout sama, a to potrva jeste hodne dlouho.

    s pozdravem

    Robert Buchar

    Chicago

    *) Poznámka JČ: Z toho, koho chtěla paní Koliandrová pozvat k diskusi o Bucharově filmu, jasně vyplývá, že ho plánovala ubít konvenčními plky zavedených proponentů virtuální reality v ČT.

    A druhá věc: je neslušné, že se Česká televize neobtěžovala k přílušné televizní diskusi zaplatit panu Bucharovi cestu ze Spojených států. Argumentace českých sdělovacích prostředků "budeme vás interviewovat, ale až jednou náhodou budete v Praze" je zcela nepřijatelná a přispívá k parochiální virtuální realitě v české společnosti


    Britské listy

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|