Obvyklá strakovská exhibice a proč Čulík somruje
Výpis ohlasů na článek "Národ (a Čulík) sobě!" od Ivana Straky, otištěný v Reflexu.
(Převzato ze stránek www.extra.cz.)
Autor: jIRI Datum: 10.3. 2001 00:13
Předmět: obvykla strakovska exhibice a proc culik 'somruje'
nema cenu se nad textem i. straky pozastavovat nebo rozcilovat. on je proste takovy. potrebuje byt stredem pozornosti, a kdyz se objevi prilezitost, tak si rypne. cim vic lidi mu pak nadava, tim je spokojenejsi, jak opet prokazal, ze ceska spolecnost je netolerantni a zaprdena atd. nicmene vsechny tyto strakovy nectnosti jsou vicemene vyvazeny tim, ze kdyz chce a da si zalezet, je schopen urciteho nadhledu a misty je dokonce i vtipny. to zaprve. zadruhe: proc (podle nekterych potupne) j. culik somruje o penize na blisty je zrejme - zatimco vetsina ceskych i-netovych novinaru je placena z redakci papirovych novin (nebo jinych instituci, ktere vydelavaji a webove zpravodajstvi sponzoruji), nebo se psani na web venuje jako konicku a produkuje vetsinou jalove blemcy vhodne tak akorat pro pobaveni, culik, pecina a spol. se snazi o opravdovou kazdodenni novinarinu. je irelevantni jak moc se jim to dari - dulezite je, ze oni sami berou sve ctenare jako zavazek, a snazi se byt co nejlepsi. dale: po vsech tech letech, co blisty existuji se zda, ze cela skupina kolem nich citi potrebu zmeny - bud se profesionalizovat, nebo zaniknout. rozhodli se pro profesionalizaci a zvolili, v cesku dost netradicni a nezvyklou, cestu ke ziskani penez - pozadali o prispevek sve ctenare. to, ze se nasla urcita nenulova skupina lidi, ktera je ochotna zaplatit, ukazuje, ze jejich prace si nekteri lide ceni a jsou ochotni za ni platit. to je neco, cim se muze pochlubit maloktery cesky web. s blisty lze nesouhlasit pomerne casto a z mnoha duvodu (me rovnez rozlazuje, kdyz se o mistnich podminkach hovori nelichotive, nicmene chapu, ze kdyz nekdo zije 30 let v britanii, mohou mu cesi pripadat jako narod zdegenerovanych hovad, ktera se k sobe neumeji chovat). na druhou stranu si v temer zadnych jinych novinach nemuzu precist preklady nekterych vcelku zasadnich textu, nebo rozhovory s osobnostmi, ktere ceskymi novinari nejsou prave oblibeny. a o toto urcite procento dulezitych textu by byla skoda prijit. proto jsem culikovi prispel a proto se nad strakovym vylevem mohu jen pousmat: nic jsi nepochopil, ivane...
Autor: Ondřej Čapek Datum: 9.3. 2001 11:33
Předmět: Podivný článek podivného pana Straky
No dejme tomu, že pan Čulík má spasitelské, či mesiášské tendence, řekněme, že s ním v některých otázkách (např. feminismus) nesouhlasím, koneckonců lze najít nedostatky i na způsobu žádosti o příspěvek (viz dnešní BL) ale to co napsal pan Straka je vrchol diletantské propagandy. Jen opravdový hňup při kritice žádosti o peníze "pozapomene" (?) informovat čtenáře o tom, kdo je o ně vlastně žádá. Pokud vím JC učí na Glasgow University bohemistiku a pracoval ve Svobodné Evropě. Nemá na tuto informaci čtenář snad právo, i když se to nehodí panu Strakovi do krámu? JAk to, že pan Straka OPOMINUL informovat čtenáře o tom, co je vlastně OBSAHEM BL. JC je nepíše sám, řada článků ze zahr. zdrojů, či od českých přispěvatelů svoji úrovní vysoce převyšuje běžný průměr článků v českých novinách (konkrétně jde např. o problematiku školství a články Nicka Daviese, překlady o Kosovské krizi, materiály OPH o zákroku policie při MMF/SB, texty pánů Sládečka, Savického o ČT, Tomáše Peciny o zabezpečení dat při sčítání lidu, řada velice čtivých a odborných článků ze společenkých věd, atd...) Jak to, že nic z těchto informací se do článku v Reflexu nedostalo??
Autor: pupi Datum: 9.3. 2001 11:22
Předmět: Blisty
Arogance pana Straky mě donutila napsat neco na obranu Britských listů. Protože na rozdíl od Blistů jsem internetovou produkci pana Straky nikdy neviděl, donutilo mě to podívat se na Softwarové noviny a také na www.gentleman.cz, kde každého vítá úvodní heslo: "Aktuálnost je pozlátko, objektivní informace jsou iluze, poctivá subjektivita je k nezaplacení. Nabízím příležitostné čtení pro ty, kdo nemají čas denně sledovat, co se kde šustne.".... Není tato věta prázdný nabubřelý nesmysl pro ty, kdo nemají čas myslet? Jetli je tohle krédo žurnalistiky Ivana Straky, tak pak okamžitě posílám finanční příspěvek Britským listům, které mě vždy potěší komentáři, které mají hlavu a patu, ikdyž jsou často z pozic mně osobně protilehlých. Ještě poznámku k předchozímu přispěvateli Syrkovi: věřte mé vlastní zkušenosti, že často fyzická nepřítomnost umožní rozumnější nadhled nad věcmi, kterými se tady brodíme a až jsme je často přijali za normu. Považujete za kvalitnějšího novináře takového, který osobně v Praze čeká na premiéra, aby pak jako první do médií oznámil jeho výrok, že "jsme jednali o perspektivách vzájemných vztahů"? Věřím, že problémy, které se v takovémto výroku mohou skrývat, osobní přítomnost sebegeniálnějšího novináře nerozkryje. Kauzy, které jsou dnes pro občany důležité, nejsou obvykle tak zjevně jednoduché, aby byly jasné hned na místě bez analýz a dedukcí. Ikdyž Blisty jsou možná v lecčems nedokonalé, rozhodně stojí za přečtení a jsou hodnotnější než nestravitelný guláš jepičích informací bez souvislostí (tj. hodnoty) např. na Softwarových novinách.
Autor: Gankiki Datum: 9.3. 2001 09:38
Předmět: blisty
K tomu všemu mám jen toto:Kdo cokoli chce kamkoli psát,ať píše.Kdo to cokoli chce číst ať čte(negace je možná).A kdo chce za cokoli platit(a tím pádem i číst) ať platí. Myslím,že jinak to nejde.
Autor: inspa Datum: 9.3. 2001 07:12
Předmět: Zlodej
Dobre napsano. "Veliky ucitel demokracie" Culik kdysi bez meho svoleni publikoval clanek, ktery jsem puvodne umistil jinam (na Internetu). Na moje protesty se tvaril, ze je to tak normalni. Je to normalni zlodej a nic na tom nemeni jeho snahy o radobyserioznost.
Autor: Marian Datum: 8.3. 2001 20:36
Předmět: Diky p. Straka
Pan Straka, diky za fantasticky clanok (precital som si ho v Reflexe) a plne s nim suhlasim. Pan Culik je obycajny demagog, ktory, jak ste sam napisal, sa hraje na spasitela a tu svoju pravdu prezentuje zvlastnym sposobom (ako p. Cibulka). Jeho zloba, zaujatost a slovnik sa podobaju skor Blesku a bulvaru, ako slusnemu a inteligentnemu magazinu. Je zahadne, ze ho vraj sleduju vsetci, ktory nieco v CR znamenaju, ale nikto ho necituje. Asi to s jeho zmyslom a pravdivostou clankov nie je az take vazne a tak ho aj vsetci beru. A ten srdcoryvny list a vyzvy k plateniu, je iba ukazkou uplnej trapnosti a ubohosti. Niekolkokrat som mu osobne pisal, a parkrat usvedcil z ucelovych lzi a nepravd. Myslim, ze je skoda, ze mu este musite robit takuto reklamu. Ostavam s pozdravom a prajem prijemny vecer.
P.S.: Som zvedavy akym slovnikom na clanok zareaguje p. Culik na strankach Blistov.
Autor: Neal Datum: 8.3. 2001 19:51
Předmět: Čulíku jdi do prdele
blisty sem nikdy nečet ani číst nebudu a pokud je to co prezentujete v článku tak říkám: "Šulínku di do prdele".
Autor: Honza Datum: 8.3. 2001 19:23
Předmět: poblisty
Souhlasim a nesouhlasim. Pokud by se mi Blisty libily, tak bych asi prispel, nevidim na tom nic spatneho, vetsina porno stranek je taky za penize. Ale Blistiy mi slouzi jen jako koncentrat hovadin, ktere kdyz ctu, tak se mi otevira kudla v kapse. Ale aspon mam cas si urovnat v hlave argumenty proti, takze as podobnou hovadinu uslysim z oci do oci, tak budu moct reagovat rychleji. Jinak se mi moc libily v posledni dobe dva clanky na BL, ktere z 90 procent vyjadruji muj postoj k BL. Pokud ocituji po pameti, tak podle autora jednoho z nich jsou BL bolakem, bez ktereho se sice obejdeme, ale kdyz uz ho mame, tak si ho vasnive skrabeme. Ale obavam se, ze v pristim pul roce se tohoto bolaku nezbavime a ja budu svuj volny cas dale marit neproduktivnim drbanim. Honza
Autor: syrka Datum: 8.3. 2001 11:42
Předmět: čulík
Britské listy jsou soubor hovadin u kterých se každé ráno s ohromnou úpřimností zasměji. V poslední době jsem však každé ráno smutný - není proč se smát. Čulík má plné noviny inzerce na svou knihu a kasu. Škoda. Jinak plně souhlasím s I. Strakou a jen bych dodal :Čulík je fascinujicí v tom,že popisuje 98 % věcí u kterých není,ale má v nich zcela jasno.
Autor: TomK Datum: 8.3. 2001 10:36
Předmět:
Asi neudelam panu Strakovi radost, ale blisty povazuju za vyborne cteni. Nicmene je nebudu podporovat financne, jelikoz to odporuje memu zivotnimu postoji parazitovat na spolecnosti.
Autor: Barty Datum: 7.3. 2001 16:32
Předmět: Blisty
Je to namysleny idiot.