Dopis Aleně Müllerové
Kde vzala Michaela Koliandrová kompetenci zasahovat do Bucharova filmu?
Milá Aleno,
k filmu Roberta Buchara mohu mít řadu výhrad v tom smyslu, že kdybych býval
mohl dělat tento film já - tzn. dostal-li bych na něj od někoho peníze -,
dělal bych ho možná jinak, stejně tak Zdeněk Kopáč by ho dělal jinak atd. a
zpovídané osoby by každému z nás možná řekly něco jiného (např. S.Milota),
ale film je hotov, je komplexní výpovědí autora filmu. Přestože filmoví
poetici v Čechách rádi točí jinak, na projekci v MATu nikdo ani nedutal, aby
mu neuniklo ani slovo.
Nerozumím tomu, kde letitá herečka a zpravodajská
redaktorka Michaela Koliandrová vzala kompetenci k úmyslu do Bucharova filmu
zasahovat?
Jakou vlastní prací se mu mohla při jednání s ním presentovat,
aby její návrhy mohl brát vážně?
Pokud si vzpomínám Míša Koliandrová
pracovala ve zpravodajství již za dob ústředního orgánu KSČ a motá se okolo
kultury už pěknou řádku let, takže pro ni nemohlo být problémem "Bucharův
film" natočit dávno před Bucharem v ČST nebo ČT - samozřejmě lépe - k obrazu
svému.
Nestalo se, a nezbývá než popatřit na "Sametovou kocovinu" jako na
hodnotnou výpověď Roberta Buchara - autora a nikoliv jako na "materiál"
např. z archivu paní Šímové . . .
Je sympatické, když Robert Buchar v
otevřeném dopise prohlašuje, že "o ceně lze jednat".
Pokud výše uvedené v České televizi nechápou, není to chyba Roberta Buchara.
S pozdravem
Martin Vadas