Za otroctví platit!
Člověk slyší o mnoha tragických událostech. ale nemůže je všechny brát úplně vážně. Kupříkladu zprávy z Durbanu, že kolonialistické země by měly zaplatit odškodné za kolonialismus a otroctví, mě spočátku zanechaly chladným. Česká republika a její předcházející státy, jako je Rakousko - Uhersko, Království české a markrabství moravské, jakož i Velkomoravská říše nikdy žádné kolonie nevlastnily a proto nemusí nic platit. Ledaže bychom to vzali jako všeobecné břemeno bílého muže, kolektivní vinu, že například jíme banány, a že bychom si dobrovolně připlatili. Bylo by to stejné, jako se hlásíme k rasismu, ačkoliv Romové se od nás rasově neliší, je to stejná indoevropská rasa jako my a rasisty jsme jen proto, že tak Nejvyšší soud rozhodl. Nejvyšší soud sice do otázek vědy nemá co mluvit, ale udělal to. Tak jsme rasisté, takoví minirasisté.
V Durbanu šlo však o víc. Samozřejmě by se za vývoz otroků mělo platit. Bylo by to komplikované, ale dalo by se to řešit. Průvodci turistů v pobřežních
pevnostech v Ghaně, jako je Cape Coast, Elmina, Christiansborg v Akkře a další by vám vysvětlili, že bílí otrokáři nechodili lovit otroky do vnitrozemí, kde byla malárie a hadi, žlutá zimnice a jiná nebezpečí, ale kupovali je od jejich bratří, jiných černochů, tu za pušku, tu za zrcátko. Ti lovci svých bratří by měli vracet. USA naopak by měly dostat slevu za civilní válku, kde se otroků zastaly.
Jde však ještě o víc. Na začátku středoevropské historie byli jedním z nejvýnosnějších obchodních artiklů v Evropě právě otroci. Byli to otroci slovanští a bylo jich tolik, že se otroctví dodnes jmenuje Slavery, a otroci jsou Slaves. To znamená Slované. Otroctví se ani dnes v angličtině nejmenuje Africanery, jmenuje se stále ještě Slavery, a toto slovo má historické kořeny v dobách, kdy byli likvidováni Polabští Slované i Češi i Slováci i Poláci. Otroci pak putovali do islámských zemí, kde byli vysoce ceněni. Zůstala po nich prázdná země, celé Polabí, a měli bychom za ně dostat pořádnou náhradu i s omluvou. Ze Slovenska si navíc otroky a otrokyně brali Turci. Českou delegaci v Durbanu to mělo napadnout, ale nenapadlo. Slovenskou také ne. Že je to už dávno a zapomenuté? Není.
Jde ale ještě o víc. Když jsme se z náporu západních otrokářů vzpamatovali, vypukly husitské války, při kterých křižácká vojska vyhubila dvě třetiny obyvatel české země. Ať se omluví, ať platí. To přece byla genocida. A po nich byla třicetiletá válka, v které byly znovu vyhubeny dvě třetiny obyvatel české země. To také byla genocida. Doba, kdy u nás vládli Habsburkové, rakouští císaři, tedy od roku 1526 do roku 1918, byla dobou placení perných daní z Čech do Rakouska, a po celou dobu vlády Habsburků rukovali čeští mladí muži do všech válek, které kdy císař vedl, proti Turkům, za dědictví rakouské, do Mexika za Maxmiliána, a nakonec za Franz Josefa do války světové.
A teď si přestávám dělat legraci. I kdybychom zapomněli na otroky - Slaves,
na genocidu mnoha staletí, není možné zapomenout na jednu věc. Když se projdete
českým venkovem, v každé vesnici najdete pomník padlých z první světové války.
Jsou tam stovky, tisíce jmen mladých mužů, kterí zbytečně zemřeli za nejmilostivějšího mocnáře. To byla také, a nerozpakuji se to říci, genocida. Chce se mi z toho brečet, když se na ty omšelé balvany podívám. Dnes Rakušané demonstrují proti Temelínu. Najedí se tam, to se ukazuje v televizi, je to dobrý vedlejšák pro studenty i pro celé rodiny. Temelín je sovětská technologie spojená s americkou. Jak to bude fungovat, nevíme. Když to nebude fungovat, automaticky se předpokládá, že to zaplatí Češi. Vždyť oni ty berně platili odjakživa, hřbeti vesničtí, nevzdělaní, neinteligentní, říši rakouské poddaní, Co by nemohli znova. Jenomže, doba je jiná, Rakousko by mělo zaplatit, co nám dluží za léta útlaku a za vlny genocidy, za mladé muže umírající se slovem Maminko na rtech. A to nemluvím o dýmu, který se valí z rakouských uhelných a plynových elektráren a ničí české životní prostředí.
Dá se něco dělat?