Ještě k debatě o školství
Pane Jirovce,
Ani vase omluva na konci vasi poznamky k debate o skolstvi me neodradila od toho, abych si postezoval na vytrzeni mych nazoru z kontextu.
Zvlast to, ze jste si vybral citaci prikladu o marketingovem uvazovani zpusob jakym jste s tim nalozil me rozladilo. Chyba je ale asi na me strane - nemel jsem takovy priklad pouzivat. Tem kdo mene pozorne ctou mohl ulpet v pameti prave jen takovy provokativni nazor, ackoliv nevyjadruje podstatu sdeleni. Uznavam ze nadpis clanku k tomu svadi- ale ten zformuloval pan Culik ... Mimochodem nadpis vaseho clanku je v textu reflektovan kde?
K platum ucitelu. Beru vas argument, ale zaroven me napada hned nekolik cest jak ho zrelativizovat. Abych se vam priznal, poslouzila mi zminka o platech ucitelu jen jako odrazovy mustek k upozorneni na nutnost lepe materialne vybavit ucitele strednich a zakladnich skol k vyuce. Zatim si nemohou volne kopirovat kolik a ceho chteji, nemaji dobre vybavene knihovny, nemaji volny pristup k internetu vcetne audiovizualnich pomucek. Nejmodernejsi metodou predvadeni je promitani rucne sepsanych poznamek z folii zpetnym projektorem.
Ale jen v pomuckach to neni, je to i o schopnosti reditelu davat ucitele dohormady, zorganizovat ve sborovnach dobrou atmosferu spoluprace atd.
Cenim si vaseho postrehu o fascinanci rodicu ditem hrajicim si s modernimi hrackami- technologiemi, ktere rodicum nahani hruzu. Ale nepodcenoval bych to. Ja sam jsem se stal odbornikem na automatizaci a na implementaci informacnich systemu take diky tomu, ze jsem si mohl s ruznymi pocitaci hrat od mladi.
Naprosto nesdilim vas nazor o vyznamu uceni se nazpamet. Pokud jste to tedy myslel tak, jak ja to pochopil. Ackoliv, ted me napada, ze by to zakladalo opodstatneni pro nazev vaseho clanku- Komenský postavený na hlavu.