Pan Čulík si zase neověřil informaci
Smrt 74letého muže a zranění dalších 23 cestujících způsobila havárie autobusu Renault s francouzskými důchodci v důsledku katastrofálního stavu silnice. Řidič autobusu míjel v úterý kolem sedmnácté hodiny na úzké silnici za Pernekem na Českokrumlovsku nákladní vůz Tatra. Přitom se pod autobusem utrhla krajnice a sjel do příkopu, kde se převrátil na pravý bok. - Ale jak na to reagují české úřady? "Řidiče autobusu jsem obvinil z trestného činu obecného ohrožení," řekl českokrumlovský vyšetřovatel Petr Bleha.
Tolik Britské listy dne 25.6.1998. Stačilo ale sledovat šot na ČT1 a situace vypadala zcela jinak. Nehoda se stala na úzké okresní silnici, na níž se potkal francouzský autobus s nákladním automobilem. Řidič autobusu najel na krajnici a ta se pod ním utrhla a autobus se převrátil. Na rozdíl od pana Čulíka jsem však slyšel rozhovor s řidičem náklaďáku. Ten jednoznačně řekl, že řidič autobusu, místo aby snížil rychlost a *proplížil se* kolem jeho stojícího vozidla, pouze přibrzdil a uhnul na krajnici. Ty u podobných silnic nebývají zpevněny (proto existuje mezinárodní dopravní značka Pozor, nezpevněná krajnice) a výsledek byl jeden mrtvý a 23 zraněných. Podobná nehoda se stala již mnohokrát.
Co ale plyne z komentáře pana Čulíka? České silnice jsou nebezpečné a úřady (policie) silničáře kryjí. Je to dalš í *podpásovka*, další zbytečné (a neopodstatněné) rýpnutí, jehož jediným výsledkem je blbá nálada. Proč další? Není to totiž poprve, kdy pana Čulíka upozorňuji na úmyslně zavádějící komentář. Doufám, že tentokrát můj příspěvek uveřejní, protože věřím, že tyto komentáře nemyslí ve zlém, ale pouze se nechal strhnout obecně špatným stavem ČR a nedostatečně si ověřil údaje.
Jan Halva