pátek 9. července

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Přehled událostí Odkazy:
  • Soubor nejzajímavějších článků z poslední doby Česká politika, ČSSD, ODS a Miroslav Grégr:
  • Stagnum čili louže (Jaroslav Veis, Český rozhlas) Něco, co v ČR není: Dnešní vztahy mezi muži a ženami v anglosaských společnostech:
  • Jsou ženy muži dneška? (Guardian) Český film:
  • Karel Kachyňa: mlžná melancholie a kravský Sisyfos (Andrew Horton) Internet:
  • Británie zavádí širokopásmové multimediální služby Česká politika:
  • Proč rostou preference KSČM (Dana Cihelková) K článku Jana Čulíka "Myšlení bolí":
  • Bulvární zaměření české společnosti (Jan Martinek) Reakce:
  • Přijímací zkoušky na VŠ; čeští novináři (Dalibor Žůrek)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Přijímací zkoušky na VŠ; čeští novináři

    Dalibor Žůrek

    Problematika přijímacích zkoušek není tak jednoduchá. Srovnávat maturity z různých škol je problém, je různá úroveň těchto škol, i když jsou jednoho typu - např. gymnasia. V Ostravě, kde jsem studoval, byly v mé době 4 - 5 gymnasií s různou úrovní. Známky z těchto škol byly tedy těžko srovnatelné.

    Ostatně ani srovnání studentů stejných středních škol, kteří následně studují na stejné vysoké škole, neodpovídá vždy výsledkům maturity na této stejné škole. ( Na gymnáziu jsem se flákal, prolézal s přehledem, aby mě to stálo co nejméně námahy a času - vždyť toho bylo tolik k přečtení - na stomatologii jsem dělal zkoušky v předtermínu, abych mohl na brigádu. Někteří moji vyznamenaní kolegové tuto školu nedokončili).

    Navíc se na VŠ hlásí i maturanti z jiných středních škol, a tam už známky nevyjadřují vůbec nic.

    Vaše názory mají jistou logiku, nepůjde to ale hned. Ministerstvo se snaží zjistit objektivní hodnotu maturit na školách - samozřejmě se to někomu nelíbí, a sabotuje se to.

    Vašemu názoru asi odpovídá situace na některých technikách - alespoň tomu tak bývalo na Vysoké škole báňské v Ostravě - vzali skoro každého, kdo měl maturitu, a podle výsledku přijímacích zkoušek dokonce prováděli jakési doučování - zkoušky tedy nebyly k eliminaci přijetí, ale zjištění objektivních znalostí v důležitých předmětech ( matematika, fyzika, deskriptiva).

    Samozřejmě nesměly zkoušky být zcela neúspěšné. Během dvou semestrů došlo k selekci 40 -60 % studentů ze studia. Podotýkám, že to nejsou čerstvé informace. Ale tato škola nepatřila k těm, na které se hlásil mnohonásobek studentů. Ale úroveň jejich absolventů prý nebyla špatná.

    Docela se mi líbil Váš článek o českých novinářích. Chtěl bych jen podotknout, že u nich zůstaly některé komunistické zvyky. Stejně jako kdysi novináři - přesvědčení komunisté - považovali za škodlivé kritizovat věci, které i podle komunistických hledisek nebyly správné, dnešní novináři přesvědčení stoupenci EU a NATO (někteří) považují za škodlivé kritizovat EU nebo NATO i ve věcech, o kterých se na Západě zcela běžně diskutuje.

    Co kdyby negativně ovlivnili svoje spoluobčany.

    Jenže spoluobčané nejsou všichni hloupí, a takovým způsobem se nadělá víc škody než užitku.

    A novinářská práce by měla být o něčem jiném.

    Dalibor Žůrek


    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|