Lidi ve Fischerovi podporují ideál úspěšného a poctivého podnikatele
V současné době je rivalita mezi kandidáty na senátorské křeslo - panem Václavem Fischerem a paní Jiřinou Jiráskovou
velmi zajímavé téma.
Není účelem portrétovat Václava Fischera jako spasitele, ale stojí za to si všimnout ducha jeho volební kampaně a jejího
účinku na dnešní politické scéně. Je to symbolický a jasný odraz něčeho velmi hlubokého a podstatného.
Je zcela v pořádku
diskutovat o správnosti spojení politické a firemní kampaně, ale říká-li paní Jirásková: "Vůbec nesouhlasím s tím, že je to
nezávislý kandidát, protože nezávislost kandidáta mně připadá špatná, protože za ním
nestojí žádný program, žádný názor," potom je třeba ji upozornit na to, co
vlastně stojí za Václavem Fischerem:
Za Václavem Fischerem stojí to, že se dnes představuje veřejnosti jako úspěšný a bohatý velkopodnikatel, včetně služby,
kterou společnosti poskytuje a včetně způsobu, jakým se bohatým velkopodnikatelem stal.
Lidé se totiž zatím neměli
možnost setkat s někým, za kým by něco takového mohlo stát, a proto jim Václav Fischer tolik imponuje, a proto vede
před ostatnimi kandidáty s takovým drastickým náskokem.
Jeho volební kampaň je zároveň nepřímou kritikou dnešni politické garnitury, neboť přiliš okatě lidem připomíná, že po
deseti letech hospodářských přeměn by tato garnitura měla mít k dispozici právě takové lidi a zároveň připomíná, že tato
garnitura nemá k dispozici takového člověka zřejmě ani jednoho. Právě to je důvodem neskrývaného a otevřeného vzteku,
který je proti němu namířen. To je na celé této kampani to smutné.
Zároveň je však na této kampani něco velmi pozitivního: Všimněme si průzkumů předvolebních preferencí, kterými V.
Fischer disponuje: jde přibližně o dvojnásobek preferencí nejsilnějši politické strany a to signalizuje, že tato kampaň v lidech
probudila něco nového a pozitivního, možná až pocitově revolučního, něco, co jde mimo rámec nabídky současných
politiků.
Je vidět, že společnost není tak levicová, jak by se zdálo, ale že je spíše zklamaná, a že ideál úspěšného a poctivého
podnikatele, za kterým stojí to, že se může otevřeně představit s tim, co a jak pro společnost vytvořil, ji dokáže pozitivně
vybudit.
Článek napsal nezávislý autor.
Poznámka JČ: Jenže nikdo neví, jestli je skutečně Václav Fischer poctivý podnikatel, neboť se nikdo neodváží zkoumat jeho podnikatelské praktiky - je příliš mocným inzerentem ve většině deníků.