úterý 22. června

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Přehled událostí Odkazy:
  • Soubor nejzajímavějších článků z poslední doby Sdělovací prostředky:
  • Tiskový zákon a česká politická elita (Milan Šmíd) ČR a Evropská unie:
  • Co tě nepálí, nehas: nedráždi spícího euromedvěda! (Andrew Stroehlein) Rusko a svět:
  • Politika a šachy (Ivan Hoffman, Český rozhlas) Protesty v ČR:
  • Dispečeři a zemědělci (Ivan Hoffman, Český rozhlas) Ústí nad Labem:
  • Matiční: největší díra na světě opět slavná (František Roček) Reakce na Hanleyův článek "České boty":
  • Boty v kontextu (Václav Pinkava) České sdělovací prostředky:
  • Jaké by měly být dobré noviny (Ivan Vágner) Reakce:
  • Emocionální a racionální myšlení (Ferdinand) Bankovnictví:
  • Za bankovní služby se platí (Jiří Jírovec) Kosovo:
  • Řádění v Kosovu (Ludvík Vavřina) Reakce na Hanleyho článek České boty:
  • České boty: nedorozumění (Michal Kasík) Kosovští uprchlíci v Austrálii
  • Uprchlíci se chovají arogantně a nevděčně (Daily Telegraph, New South Wales) Reakce na Hanleyho článek České boty:
  • Ještě jednou k " Českým botám" (Dalibor Žůrek, JČ)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • České boty: nedorozumění

    Michal Kasík Svit, Zlín

    To: "'Culik Jan'"

    Milý Seane,

    přečetl jsem váš článek o botách a jako člen správní rady podniku Svit., a.s., ve Zlíně, musím nesouhlasit s vašimi závěry.

    Cit. 1: "Česká bota byla mýtická."

    "Botařský hospodářský nacionalismus" není nacionalismem v současném smyslu tohoto slova. V éře bývalého majitele Bati byl výraz "česká bota" jen velmi vážnou verbální motivací pro jeho podnikatelskou kulturu a  samozřejmě pro marketing v Československu. Lidé byli velmi hrdi na to, že byli zaměstnanci firmy Baťa, ale to neznamená nacionalismus. Firma Baťa měla v třicátých letech obchody po celém světě a továrny ve Velké Británii, ve Francii, v Jugoslávii, v Indii a v Kanadě. Firma byla vedena podle mezinárodních zásad a nacionalismus byl poslední věcí, který by bylo možno k těmto zásadám vztahovat. Baťa nevlastní Svit, má jen v ČR obchody a má jen symbolickou výrobu v Dolních Němcích.

    Cit. 2. "Zahraniční konkurence dostává český obuvnický průmysl do úzkých. Nikdo si dnes nechce už kupovat české boty, ani ne Češi."

    To není pravda. Osmdesát procent naší produkce vyrábíme pro firmy jako Timberland, Salamander, Aigle nebo Betty Barclay. Samozřejmě, konkurence nás tlačí, ale to je jeden z tržních principů - na druhé straně lze říci, že my tlačíme i konkurenci.

    Cit. 3. "Záplava levných bot vyráběných na Dálném východě odrazuje zákazníky od koupě domácích výrobků. Avšak, jak vysvětlil jeden obuvnický výrobce, interviewovaný v pořadu, jde o víc než o zájem určitého hospodářského sektoru nebo o hospodářský problém. Jde o národní totožnost. Levná obuv, vyrobená ve východní Asii, vysvětloval, 'neodpovídá našim zvykům, není vhodná pro naše slovanské nohy'."

    Problém je kvalita výrobků - boty, které prodávají Vietnamci, jsou velmi nízké kvality, někdy jsou dokonce zdraví nebezpečné. Tyto výrobky nelze prodávat například v zemích Evropské unie, protože je kůže, z níž jsou vyrobeny, silně kontaminována rtutí a z dalších důvodů. Tyto výrobky jsou určeny pro asijský trh a mezi evropskými a asijskými nohami jsou anatomické rozdíly - takže váš závěr, že bota je všude jen stejná bota, je chybný. Každý asijský výrobce vyrábějící boty pro Spojené státy je vyrábí pro americkou anatomii. Zákazník nemá šanci identifikovat výrobek, určený pro jiný trh.

    Ale na druhé straně, některé jiné vaše závěry jsou správné. Často si myslíme, že se svět řídí podle našich českých zvyklostí a jsem si jist, že někdy musí být docela zábavné se na nás dívat.

    S pozdravem,

    Michal Kasík

    ředitel IT

    Svit



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|