Britské listy


pondělí 26. března

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Rozhovor:
  • Miloslav Kučera st.: Řada lidí ve Sněmovně ČT jen tak nezapomene, co o nás vysílali (rozhovor vedl Tomáš Pecina) USA, školství a socioekonomický status:
  • Není pravda, že v Americe může každý zbohatnout: Spojené státy mají rigidní třídní strukturu (FT) Věda:
  • Člověk má jen 30 000 genů - co s tím? (Guardian) Společnost:
  • Alternativní inteligence: Výsledky pokusu: V ČR neexistuje? (Ladislav Nedbal) Politika, společnost, sdělovací prostředky:
  • Vlastě Leporské: Jednosměrná komunikace je vždy manipulací (Petr Sládeček) Reakce:
  • Volejte Sládečkovi (Luděk Staněk) Politikové:
  • Ivan Langer asi neumí organizovat svůj čas (Vladmír Rott, TP) ČT:
  • 100 dní od znásilnění České televizel (Josef Havránek) Diskuse: Železnice kontra kamiony?
  • Železnice neposkytuje adekvátní služby (Daniel Tomek)
  • Železnice stejně vyhraje (Antonín Nový)
  • O škodlivosti kamionů (T. A. Straus) Oznámení:
  • Konzervativní strana a Strana konzervativní smlouvy podporují zákaz potratů Oznámení:
  • Železná nesmí nakládat s obchodním podílem (CME)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • O škodlivosti kamionů

    T. A. Straus

    Pár poznámek k ***článku Antonína Nového:

    O škodlivosti pretížených kamionu na ceských silnicích

    ...drobná poznámka k nehodovosti na ceských silnicích... venoval nekdo vubec nekdy pozornost tomu jevu, že na ceských silnicích pretížené kamioný vyorávají brázdy ve vozovce, na které pak havarují casto osobní vozidla? Kamionová preprava se vubec nekoná v jakémsi quasi obecném zájmu, naopak - jedná se jen o tvrdý výdelek na úkor ostatních obcanu, kterí platí údržbu a výstavby silnic a dálnic ze svých mezd. Vubec celá ta vec s kamionovou dopravou by zasluhovala hlubší rozbor.

    Predevším - proc kamiony, když jsou železnice. (1) Kamiony exhalují jedy, (2) prekáží bežnému silnicnímu provozu, obecne - škodí. Jenže, kdo do veci vidí, rekne - jiste, ale tady se odehrává ten nejvetší evropský byznys, - neproclívané zboží. Snad každý jen cvrtý kamion podléhá inspekci celní stráže, nemluve o tom, jak taková prohlídka vypadá. Jiste, není to ani v silách celníku, každou krabici v tom mega kamionu prohlédnout, snad jen drogy obcas vycenichá foxteriér. Ovšem to gros zboží v zásade uniká a o to stát je chudší a proto kamionová preprava je ten nejúžasnejší byznyz v Evrope a v Ceské republice.

    Prvním krokem, rozumným, jak dostat správu techto vecí pod kontrolu státu jiste bude, (3) když se budou vážit na hranicních prechodech kamiony, a pretížení bude tvrde pokutováno. Druhá etapa bude jiste znamenat, že všechny kamiony a zásilky budou podrobovány tvrdé celní kontrole, t.j. že na každou zásilku bude vydáván presný certifikát, co do množství a druhu zboží s tím, že bude v síti informován patricný vnitrostátní úrad.(4) Dalším krokem nutne musí být daleko vetší poplatek za užívání silnic a dlálnic, s tím, že bude vykazováno, zda tyto peníze byly použity na udržbu vozovek. Navrhuji bežný rocní poplatek pro každý ceský kamion 50.000 Kc. Je to nic ve srovnání s tím co dostávaji prepravci bokem za pašování.

    Pochopitelne, kamionisté a jejich organisace budou brblat, protože jsou živi z nelegální prepravy a následného prodeje. (5) Z legální prepravy by se totiž vubec neuživili.

    Jenže, co je mi do toho, když platím rádne dane a vidím, jak ty kamiony nicí naše silnice. Nemluve o tom, (6) když mi nejaký kamionový pirát z Prachatic udelá s vlekem takovou myšku, že mi vstávají vlasy hruzou na hlave a už se v duchu stehuji do pankejtu a na Pravdu Boží.

    To jsme však ješte vubec nemluvili o tom, jak se v kamionech prepravují zoufalci beženci, jak se v nákladech písku z Prachatich stehují ukradené madony, kamenná korýtka, hnedé balícky a další zvláštnosti. Nazval bych to všechno kamionovou kriminalitou. Být príslušníkem Ceském policie, zabýval bych se tím, jak ridici kamionu žijí, jak vypadají jejich konta, styky a tak.

    Poznámka JC: V Nemecku a v Rakousku jsem vytlacené rýhy do silnice od kamionu taky na dálnici zažil, v Británii ne. Myslím, že je to dáno soucinností váhy kamionu a horkého léta, rozpouštejícího asfalt (7) (v Británii není nikdy takové horko).

    Nejsem odbornik na kamiony, vyfukove plyny, rozbite vozovky, nehodovost apod. Ale ziju nejaky cas v Americe a muzu rict, ze:

    Bod (1) - vyfukove jedy se daji kontrolovat kazdorocni prohlidkou, zde se skoro nevidi ohavne kourici nakladak - kdyz nemas viditelnou znamku o rocni kontrole, tak te kazdy policajt muze zastavit a naparit pokutu, nahlasit, sebrat povoleni k jizde a pod. Kazdy podnik si to rozmysli.... Vysledkem je, ze I obrovske nakladaky, ktere jsou v Evrope nevidane, zkratka nekouri.... (jednou za cas se neco takoveho samozrejeme vyskytne, ale je to jen hra nahody, kdy je nakladak chycen...)

    Bod (2) - co znamena poznamka - "prekazi" - to si neumim vysvetlit. Kdo jezdi - je ucastnikem, kdyz jezdi bezpecne - neprekazi....

    Bod (3) - Chcete snad rict, ze se kamiony NAVAZI a NEPLATI ???? A velke penize za poplatky se nechavaji ujit ????- To je neslychane !!! Tady, kdyz jede kamion ze statu do jineho statu, tak na hranici je dalsi delsi pruh se snizenou rychlosti a velkou vahou, kamion se zaradi do fronty, pomalu vazici pruh projede a a pak se vcleni zpet do dalnice. JAK je placeni ve skutecnosti provedeno - nevim.

    Z techto penez vybranych se pak - alespon se to rika, financuji opravy a nova vystavba dalnic.

    Bod (4) - Zde kamiony plati za pouzivani dalnic - pro kazdy stat, kterym projizdeji.

    Maji nalepku s cislem, rokem a jmenem statu.Chcete tim rict, ze se kamionum a nakladakum v Cesku neuctuje NIC ???

    Bod (5) - Je zde mnoho podniku na dopravu a dlouha leta. Zda se, ze se uzivi a dobre a legalne ....

    Take: Kamiony maji zakazano do nekterych mist vjezd - centrum, uzke cesty, podjezdy a pod...

    Take: Zalezi na tom, jak je silnice udelana. Kdyz silnice je nekvalitni a neni stavena na husty a silny provoz, samozrejme se brzo znici...

    Bod (6) - Kazdy kamion ma jmeno podniku a telefoni cislo na sobe - parkrat uz jsme volali, ze ridic se nechoval dobre....

    Bod (7) - Tady je VELKE horko - ryhy nejsou tak z kamionu, jako ze spatne udelanych silnic.


    Britské listy

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|