Vstup zahraničního investora do Novy bude totálním zvratem
nejen na českém mediálním trhu
V celkovém povyku kolem budoucnosti České televize zanikla jen malá zmínka o vstupu
silného zahraničního investora do TV Nova. To je však skutečnost, která může změnit celou mediální krajinu a nejen u nás na malém českém trhu.
Jsou dvě možnosti. Zmínka v závěru rozhovoru pro věrné Právo, kterému Vladimír Železný, poskytuje informace jako jedinému, unikla v zápalu jeho pověstného vypravěčského talentu.
Pravděpodobnější však je, že lišák Železný cílil naprosto jasně.
Sdělil tím světu, že po velké barrandovské oslavě vítězství u Vrchního soudu je Nova opět silná a ničím neposkvrněná značka, o kterou je už zase zájem. A to je zřejmě realita.
Jindy ustrašené „novácké“ zdroje už totiž působí velmi sebejistě a potvrzují, že nějaká jednání
skutečně probíhají.
Pokud se na celou situaci podíváme seriózníma očima a dáme patřičné informace do souvislostí, vznikne velmi zajímavá konstrukce, která vychází z následujících premis:
Železný sám říká, že český trh je malý pro další silnou komerční televizi.
Ještě v prosinci oznamuje, že je připraven vstoupit s Novou na Slovensko.
V říjnu se zúčastnil výběrového řízení v Bulharsku, kde získal tzv. programovou licenci.
Sám velmi často cestuje po Skandinávii a Německu.
Německé mediální skupiny a finští investoři hledají už dlouho cestu na celý východoevropský mediální trh.
Sečteno a podrženo. Nova dnes vydělává, a tak je atraktivní. Silný zahraniční partner bude pro ni zárukou pro budoucí expanzi, která je asi jedinou cestou rozvoje.
Zároveň je to šance na splnění snů velkých mediálních koncernů, které zatím nenašly cestu
do postkomunistických zemí. A pokud Železný mluví o digitalizaci, tak ta je už asi samozřejmosti, pokud se reálně uvažuje v horizontu 3-5 let.
Bohužel konkrétní investorská jména zatím nepadají, ale každý kdo mediální scénu sleduje
je dokáže spočítat na prstech jedné ruky. Druhá mu pak zbývá na telekomunikační koncerny.
P.S. Ještě musím poopravit kolegu Potůčka, který první na zmínku o investorovi zareagoval.
Gusinskij je podílníkem CME a pro Železného tak naprosto nepřijatelným partnerem.
Poznámka TP: Jak mnozí čtenáři jistě pochopili, předchozí text je PR článkem, jakých mediální agentura ve službách Vladimíra Železného rozesílá bezpočet, vždy pod jménem neexistujícího autora a s adresou na freemailovém serveru. Shodují se ovšem jazykovým stylem i celkovým vyzněním, které se snaží čtivou formou "prodat" Železného propagandu. Řadu takových textů zveřejnily i Britské listy např. v období kolem sporu o navýšení základního jmění ČNTS. Zda je etické zveřejňovat i tyto neautentické, fabrikované názory, je ovšem otázkou, na kterou neexistuje jednoznačná odpověď, už proto, že ani sebebystřejší a sebeinformovanější redaktor není schopen všechny takové pokusy identifikovat a zachytit, ba může se mu stát, že se zmýlí i v opačném smyslu. Držme se proto konzervativní zásady caveat emptor - tedy přesněji caveat lector, neboli "četba na vlastní nebezpečí".